Staat het zaagblad wel parallel aan de sleuven in de tafel?
Dat is een terechte opmerking.
Ik moet dit zeker nog controleren.
Ook dit is aan te passen door enkele moertjes te lossen en het tafelblad te kalibreren indien nodig zou blijken.
Staat het zaagblad wel parallel aan de sleuven in de tafel?
Jij hebt 61 cm gemeten tussen zaagblad en parallelaanslag? Bij de meeste webshops staat namelijk nog 41 cm, en op deWalt's eigen site staan ook 2 verschillende maten. Een beetje aan de krappe kant en voor mij reden om hem te laten staan. Maar uit een Amerikaanse review begreep ik dat het nieuwste model een grotere capaciteit had. Verwarrend
@3dmazter ik had nog een vraagje over die stofzuiger van de Lidl, : Wat voor diameter heeft die stofzuigerslang aan de buitenkant?.
Ik kan er geen informatie over vinden zelfs niet op hun site.
tis maar een kleintje maar me net een ouder festo ro 150 e aangeschaft ( stond op 2dehands hier 1 straat verder ) pff na een half uur ermee bezig te zijn mijn eigen weer aant afvragen waarom ik zolang heb gewacht .
Dit klinkt mss als kritiek maar vat het a.u.b. zo niet op: de Mafell had een mooie trekontlasting aan het originele snoer, en de Festool stekker ook. Jou oplossing heeft geen van beiden behouden. Het lijkt me nu een behoorlijk strakke verbinding (*). Derhalve: hoe heb je het vastgemaakt, want ~louter afgaande op de foto’s~ zie ik de Festool-connector zo uit de Mafell ‘geroteerd’ worden?
(*) Ik begrijp waarom je dat hebt gedaan want anders hangt er iets te bungelen net naast je frees, t.t.z. net waar het het meeste zou storen. Desalniettemin moet een trekontlasting behouden worden uiteraard.
Er zijn ook langere snoeren te koop van Festool zelf, die zijn alleen wel prijzig. €35,- ongeveer voor 7.5 meter.
Mja nu weet ik het toch niet meer. Als ik je goed begrijp is er dus geen trekontlasting meer. Met ‘uitroteren’ bedoelde ik overigens geeneens doldraaien in het handvat (hoewel het me zorgen baart dat dit òòk mogelijk is), maar wel het draai- of buigmoment tussen de frees en de connector ~dwars~ op de ‘aslijn’ van de connector: je duwt de frees vooruit, en het Festool stuk moet de kabel achterna slepen. Dat vergt best wat kracht. Hierdoor gaat de Festool connector beginnen kantelen t.o.v. het Mafell handvat. Door de dikte van de Festool connector in het Mafell handvat krijg je zo een hefboomwerking van deze kracht op de draden binnenin. Als dat kantelen derhalve mogelijk is (en ik zeg niet dat dat het geval, ik vraag het me af! ), voel ik er precies veel voor om je aan te raden om de aanpassing ongedaan te maken, of om alleszins het Festool stuk te fixeren in het handvat, maar dan zal de aanpassing vermoedelijk niet omkeerbaar blijven.hmm waarom ik dit gekozen heb is dat ik anders een dubbele trekontlasting erop zou moeten hebben. Bij de mafell stekker zit het dikke stuk vergrendeld in het handvat en bij de festool zit dit in de stekker. Dan zou ik dus 2 van die trekonlastingdingen contra op elkaar hebben. Dan wordt de aansluiting zo lang en dat gaat bungelen....
Om de stekker te monteren moet je wel dat stukje vasthouden wat nu uit de machine steekt. Anders heb je idd de kans dat hij doldraait in het handvat. Hij zit wel goed vast in het handvat maar tegen roteren dat zal hij toch niet leuk gaan vinden.