Nieuw projectje en een behoorlijke uitdaging

Mooi Meron,

Goed te zien dat zo iedereen zijn eigen voorkeuren heeft en ook zijn eigen soorten gereedschap kiest die voor datgene wat hij/zij maakt toepasselijk zijn.
Dat tandarts setje lijkt me handig, maar ik vindt de associatie met waar ze voor gebruikt zijn niet echt ontspannend. :D

Groet Edwin
 
  • Leuk
Waarderingen: meron
Wow.. nu kan je pas goed zien hoe klein het werkstuk eigenlijk is.
In het begin heeft Meron foto's geplaatst met het werkstuk in zijn hand, of beter gezegd tussen zijn vingers :LOL:
Hier kun je ook de verhouding goed zien, onbegrijpelijk dat hem dit lukt.
Het filmpje wat hij heeft gemaakt geeft nog meer de diepte aan die er is in het kunstwerk.
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Ik val er nu pas in, ook in verbazing! Prachtig werk. Je moet intussen de kracht van een tandarts in je handen hebben. Wat een beheersing. Je houdt de gewerkte uren niet bij denk ik.
Ook interessant dat je het gebruikte gereedschap laat zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Iedere keer als ik die foto's zie bekruipen mij 2 gevoelens: plezier om dit te mogen aanschouwen en respect voor de maker ervan. Mijn petje af! Echt schitterend.
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
895
758
Nootdorp
Met de eerste foto is het kunstwerk nog de helft kleiner als dat ik in gedachten had. Nu begrijp ik ook nog beter dat je tandartsgereedschap gebruikt!
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
En weer een status-update waar de andere helft. De Waalbrug is deels af. De voorkant is gesneden. Mogelijk ga ik ook de achterste pijler uiteindelijk maken, maar dat komt dan pas op het einde.

Het kappelletje heeft nu de basale vorm met deur en ramen. Daar ga ik nu verder alle details in aanbrengen. Ook ga ik een poging doen hem zo hol mogelijk te krijgen. Het zou tof zijn als het lukt om een verbinding te maken tussen het gat achter de deur en die achter te ramen. Op die manier valt het licht nog beter door het werkstuk heen en wordt het 3D effect weer wat sterker.

Binnenkort moet ik mij ook maar eens verdiepen in het snijden van de bladeren aan de boom. Dat is weer een studie op zich...

Hert blijft opvallend hoe je bij onderstaande foto zo veel meer details ziet, dan in het echt. De oneffenheden en foutjes springen er uit, waar dat in het echt heel wat minder is.
20210516_120940.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Is natuurlijk niet zo gek dat je de “foutjes ” en oneffenheden beter ziet.
In werkelijkheid is het object veel kleiner dan op de foto :giggle:
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Ik zou me niet druk maken over die oneffenheden en foutjes. Zelf zie je al je eigen fouten, maar een ander zullen ze vaak niet eens opvallen. Bovendien, iedereen die hierop commentaar heeft zou het zelf eens moeten proberen. Dit is vakwerk, punt! Mooi hoor!
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
En weer een update. Ik vermoed dat dit de laatste update is voordat ik deze helft af heb. Het is nu vooral een kwestie van alles perfectioneren en een tekst aanbrengen in de ovale ring die eromheen zit. Een laagje olie zal nu al wonderen doen. Niet alleen omdat het het hout een mooie glans en meer diepte geeft, maar ook omdat je daarmee alle zut eruit spoelt die zich in de spleetjes ophoopt.
Enige probleem is dat de olie nog ergens in een doos zit, die ik nog niet heb gevonden na de verhuizing.

Komende weken nog maar zoeken naar die doos, zodat de volgende foto deze helft in de olie laat zien. Daarna moet ik nog een sluiting maken (het scharniertje heb ik al) en lijm ik beide delen via het scharniertje aan elkaar. De laatste stap wordt dan een motief op de buitenkant.

20210820_155358.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.