Nieuw projectje en een behoorlijke uitdaging

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Prachtig Meron,

Bladeren van boom zijn zo prima gelukt net als de stenen er onder. Super (y)
Ik ben ook benieuwd hoe het wordt als je hem gaat oliën.
Komt er een Romeinse tekst in de rand te staan ?


Groet Edwin

De stenen eronder zijn struiken, dus blijkbaar zijn die niet zo goed gelukt :p

De tekst ben ik nog niet uit. Zowel de inhoud als lettertype niet. Als iemand een goed idee heeft, dan hoor ik het graag!
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Mooi geworden hoor.
Misschien dat je toch nog een beetje bladstructuur aan de 'stenen' kan geven. Al is er natuurlijk altijd het risico dat je te ver door gaat met een slechter resultaat als gevolg
Is de volgende tekst te lang? Opto sit tibi terra levis.
Zie: De Valkhofkapel - De Sint-Nicolaaskapel in Nijmegen | Historiek

Dat is eigenlijk best een mooi gezegde. Mogelijk past het ook nog. Ik zal het eens uittekenen.

Probleem van de struiken is dat die zo klein zijn, dat meer details er niet in kunnen. Ik kan het nog wel wat ronder en organischer maken, maar bladeren gaat echt niet lukken.
 
Probleem van de struiken is dat die zo klein zijn, dat meer details er niet in kunnen. Ik kan het nog wel wat ronder en organischer maken, maar bladeren gaat echt niet lukken.
Niet doen Meron. Zo laten is het advies. Het maakt niet uit of men denkt dat het kasseien of struiken zijn. De kans dat het niet goed gaat is te groot aangezien ze te klein zijn voor details.

Gr Edwin
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

thewieger

Actieve deelnemer
6 mei 2019
96
30
Wageningen
De stenen eronder zijn struiken, dus blijkbaar zijn die niet zo goed gelukt :p

De tekst ben ik nog niet uit. Zowel de inhoud als lettertype niet. Als iemand een goed idee heeft, dan hoor ik het graag!

Ik vind deze in het Latijn wel geestig: Lapides subter frutices sunt, qui tam bene elaborare non videntur.

De vertaling heb je hierboven al gegeven.
 
  • Haha
Waarderingen: Kor

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Voor het lettertype zou ik eens naar Trajan kijken: Trajan (typeface) - Wikipedia. Klassiek Romeins, erg leesbaar en redelijk goed snijdbaar volgens mij. Als ze het uit steen kunnen hakken moet het ook ook uit hout kunnen, niewaar?
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Voor het lettertype zou ik eens naar Trajan kijken: Trajan (typeface) - Wikipedia. Klassiek Romeins, erg leesbaar en redelijk goed snijdbaar volgens mij. Als ze het uit steen kunnen hakken moet het ook ook uit hout kunnen, niewaar?

Erg mooi lettertype, maar ik vermoed dat ik voor een sans-serif lettertype moet gaan. Deze heeft nog te veel details en kromming, die ik op dit oppervlakte mogelijk niet voor elkaar ga krijgen.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Na een lange zoektocht in de stapel dozen, die sinds onze verhuizing nog steeds niet uitgepakt zijn. heb ik dan eindelijk de tung-olie gevonden. Ik heb dus eindelijk de tweede helft in de olie kunnen zetten.
De tekst die rondom moet komen heb ik nog uitgesteld. De eerste proefpogingen leverde nog niet het gewenste resultaat en ik moet hier dus nog wat langer over nadenken.

Wel ben ik ondertussen met het slotje bezig. Die moet ook van hout worden en moet via een druksysteem werken. Als die eenmaal af is (en ook de tekst), kan ik buitenkant gaan snijden. Van het slotsysteem zal ik binnenkort wat updates posten. Het is overigens een behoorlijk complex stukje, aangezien hij 12 mm hoog en 8 mm breed moet worden, er een veertje in moet en het geheel redelijk sterk moet zijn. En dan ook nog van hout.

Hierbij in ieder geval de twee zijden naast elkaar.

20211120_122121.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.