Ondertussen zitten er weer vele uren werk in het eitje, maar op de onderstaande foto is dat er misschien niet helemaal uit te halen. De boom heb ik verder verfijnd, zodat er meer licht doorheen kan en daarmee meer diepte in komt. De Waalbrug heeft al enkele pijlers gekregen en het geheel is met staalwol wat gladder gemaakt.
Op een foto lijken juist de imperfecties naar voren te komen en blijft de diepte wat achter, wat wel jammer is. Daarentegen maakt het wel duidelijk waar de boom nog bijgewerkt moet worden. Daarna komt de vraag of ik de bladerbossen zo laat, of dat ik daar dan weer een reliëf in ga maken voor de bladeren. Ik denk dat ik dat stuk eerst op een teststukje ga uitwerken, aangezien het nu jammer is als ik het verpest.
Van dat teststuk kan ik vervolgens leren hoe ik het rechthoekig blok linksonder moet uitwerken, aangezien dat een verzameling struiken moet worden. Ik heb nog geen idee hoe ik die er realistisch uit ga laten zien.
De Waalbrug en haar pijlers komt wel goed, daar zit weinig uitdaging en het verder uitwerken van het kapelletje zal ook wel goed komen. Dat lijkt erg op de andere helft van het eitje; die met de St. Stevins-toren. Het hekwerk is ook niet al te uitdagend en of er een patroon op de vloer moet komen, zoek ik daarna wel uit.