Ik werk niet met een loep, maar het is wel werk waar ik goed licht bij nodig heb. Bij voorkeur werk ik dus in de tuin, op een zonnige dag. Dat is ook één van de redenen dat het zo traag gaat; in de winter wordt het al vroeg donker en ik heb toch voornamelijk tijd om er in de avond aan te werken. Dat combineert dus niet heel lekker.‘T is dat ik maar 1 pet heb…..
Wordt gewoon geweldig, ik zou nu al huiveren met het idee dat er wat mis kan gaan.
Wat ik me wel afvraag is of je bij dit soort werk met een loep werkt.
Dat gepriegel is zo toch bijna niet te zien!
Het duurt wat, maar je krijgt ook wat!![]()
Dat snap ik wel. Mijn tekening is niet echt duidelijk. Ik schets vooral om het beeld in mijn hoofd wat scherper te maken. En dan is het vaak nog steeds wat wazig voordat ik begin. Dit slotje is mijzelf ook nog niet helemaal duidelijk, maar de eerste stappen zien er hoopvol uit. De volgende foto zal waarschijnlijk al wat duidelijker maken hoe hij moet werken.Ziet er wel interessant uit, maar helemaal snappen hoe het komt zie ik nog niet, maar we wachten het af![]()
Bedankt! Het is zeker meditatief werk, hoewel het door het complexe gepriegel niet per se heel ontspannen is. Er kan veel mis gaan, als je op deze schaal bezig bent.Echt fantastisch! Wat moet dat ook meditatief zijn! Ik woonde ook lang in Nijmegen, nu net over de grens.
Over de tekst: ik zou geen Romeins doen. Al is het alleen maar omdat de Nijmeegse geschiedenis op zijn minst discutabel is. Over Keizers en Karels kun je het beter ook niet hebben
Bedenk iets persoonlijkers, of iets uit een (echte) mythe of sprookje.. En zet je handtekening erop, een meesterteken.. Superknap.
Dat herken ik wel een beetje, maar ondertussen heb ik een manier van werken die het risico minimaliseert. Het komt vast door mijn achtergrond als software ontwikkelaar, maar ik probeer ook bij het houtsnijwerk iteratief te werken. Dus stap-voor-stap het werkstuk als geheel naar het uiteindelijke detailniveau te brengen. Na iedere stap is het geheel weer iets meer af en zou ik kunnen stoppen als er tevreden mee ben.Ik ben even benieuwd. Als ik opgeschoten ben met een houtsnijwerk, dan wordt ik voorzichtiger en zenuwachtiger. Ik bedenk me vaker hoe ik iets ga snijden, wat de risico's zijn. Hoe ga jij daar mee om? Of ligt dit aan mij.
Aan Pyrografie heb ook wel gedacht, maar dan nog steeds moet je de tekst eerst in een boogvorm op het hout overbrengen. En uit de losse pols gaat dat mij niet lukken. Tot nu toe werkte ik zoiets uit op de computer, waarna ik het uitprintte en met (ouderwets) transferpapier op het hout overbracht. Maar daarvoor is dit echt veel te klein.Hoi Meron,
Zou je met een pyrografie pen de tekst kunnen inbranden ?.
Misschien met een heel dunne tip ?
Kom maar op met die foto's, we zijn zeer benieuwd.
Groet Edwin