Mijn werkplaats is te vol. Nou ja, een werkplaats is nooit te vol, maar altijd te klein
. Ik ga een paar optimalisaties van de ruimte doorvoeren, maar daar heb je ruimte voor nodig om die te maken. Dat mis ik nu net, vandaar de bende op de foto's.
Het eerste dat ik ga aanpakken is de tafel van de CNC. Daar was ik al begonnen, maar heb deze 20 cm lager gemaakt, zodat deze onder mijn houtrek past:
Doordat deze nu 20 cm lager is past mijn gereedschapswagen er niet meer onder. Hierdoor is het niet meer nodig om het voorste gedeelte vrij te houden. Daarom heb ik daar ook een legger geplaatst. Er komt nog een aluminium profiel om de plank te ondersteunen, maar die is nog onderweg. Ik was gehaast bezig, waardoor ik 1 cm van de legger had gezaag ipv 1 mm. Gelukkig kon ik dat nog oplossen met een strookje multiplex.
Ik heb aluminium profielen van verschillende leveranciers. Item24 heeft de mooiste profielen en de grootste keuze uit verbinders. Maar is heel duur. De goedkoopste is Aluxprofiel. Maar ik vind het verbinders niet zo goed. De originele tafel heb ik daarom versterkt met verbinders van DOLD Mechatronic.
Nu nog alles schilderen en dan kan ik aan de Ratrig-upgrade van mijn CNC beginnen.