Ik heb een chronisch plaatsgebrek in mijn werkplaats. Dat is geen kwestie van te veel gereedschap, maar van een te kleine werkplaats
. Daarom wil ik een aantal aanpassingen doen. De CNC is al gedaan en er komt een andere werkbank in de plaats van de huidige. Omdat de nieuwe werkbank minder opslagruimte heeft dan de huidige, moet ik iets verzinnen voor alle spullen. Hierdoor wil ik de hoek naast de afkortzaag aanpakken, zodat er meer opslag komt en tegelijk ruimte voor de corpusklemmen en mogelijk een andere compressor.
Als eerste stap in dit geheel heb ik een karretje gemaakt voor mijn systainers. Die kun je natuurlijk kopen, maar maken is veel leuker. Je begint met het zagen van wat plaatmateriaal:
Het is van allemaal reststukken, vandaar dat het 3 soorten multiplex is. Dan de plaatsing van de lades bepalen:
De locatie van de gaten voor de bevestiging van de ladegeleiders heb ik direct afgetekend. Dat is veel handiger dan dit pas te doen als alles gelijmd is.
Dan lijmen en tegelijk de eiken randjes erop gezet:
De eiken randjes in de olie gezet.
Het eiken was te breed, dus mooi gelijk frezen.
Wielen eronder en schilderen.
De al eerder gemaakte gaten voor de schroeven voor de ladegeleiders zijn nog zichtbaar en maken het installeren van de ladegeleiders heel gemakkelijk.