Oh, dan ligt het aan het perspectief.Die begrijp is niet. Het bakje met 4 x 20 schroeven kan er nog gewoon uit.
Oh, dan ligt het aan het perspectief.Die begrijp is niet. Het bakje met 4 x 20 schroeven kan er nog gewoon uit.
dat had ik ook net ontdekt inderdaad! Werkt goed@L.N. Als je die zwarte plastic 'stoppertjes' aan het eind van de corpusklemmen eraf drukt heb je net een paar cm meer klembereik…
die kan je toch met een inschuifstaaf in de lengte aan mekaar koppelenMaar mijn Festool linialen zijn ook niet lang genoeg.
Klopt! Die had ik er ook afgehaald, want ik had 100 cm plus 2 cm van de domino nodig. Daarna geklemd en de stoppertjes er weer op gezet.@L.N. Als je die zwarte plastic 'stoppertjes' aan het eind van de corpusklemmen eraf drukt heb je net een paar cm meer klembereik…
Ja, maar ik heb maar 1 koppelset. En met liniaal van 1400mm en van 950mm kom ik tekort.die kan je toch met een inschuifstaaf in de lengte aan mekaar koppelen
Het is mansonia. Dat lijkt op noten, maar is iets minder duur.Prachtig hout hoor! Note to self: Nooit meer hout kopen bij prutsers maar gewoon direct naar massave.
De planken lagen op een dikke deken met met vouwen erin, waardoor ze misschien krom lijken. Maar ze zijn echt recht.Als ik naar de foto van de groeiringen kijk zie ik dat de balken best wat krom zijn getrokken en het hoogte verschil op de uiteinden soms wel 5mm is? Is dat gezichtsbedrog omdat de planken niet vlak liggen of is dat normaal en krijg je die kromming door gebruik van de domino's en klemmen er wel uit?
Zelf ooit een tafel maken staat ook op mijn (lange) lijst met projecten.Gisteren ben ik begonnen aan onze nieuwe eettafel. Het hout heb ik geschaafd besteld bij Rick in Zwolle.
Rick uit Zwolle is een forumlid die een aantal jaar geleden een fijnhouthandel is begonnen: Masave.Zelf ooit een tafel maken staat ook op mijn (lange) lijst met projecten.
Begrijp ik dat er een Rick uit Zwolle hier op het WW zit die in goed hout handelt?
Ik zit trouwens regelmatig te watertanden op Woodworking. Maar ik heb echt niet de tijd om alles te lezen.
Heb gisteren en vandaag wel veel tijd verspild met het doorlezen van de 34 pagina's over je garage. Dat kun je als een compliment beschouwen.
strip komt dwars op de lengterichting, dus die heeft praktisch geen positieve invloed om niet door te buigenik weet niet hoeveel stijfheid die strip toevoegt, omdat die strip maar 1 cm is.
Een tafelblad kan in de lengte of breedte doorbuigen. Op doorbuigen in de lengte heeft deze strip inderdaad geen invloed. Een bladspanner kan het blad in de lengte recht houden, maar ik weet dus niet of dit nodig is.strip komt dwars op de lengterichting, dus die heeft praktisch geen positieve invloed om niet door te buigen
tafel opdikken, doodzagen of strippen in de lengte
vermits je op de richting van de groeiringen gelet hebt + door de vorm van het onderstel, is er weinig kans op bollen of hollen in de breedteEen tafelblad kan in de lengte of breedte doorbuigen.