meubelmakerskistje II

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
825
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
John heeft alleen geen pen en gat met spatpen gebruikt maar een slis verbinding voor de voor en achter paneel in frame constructie. Dat kan natuurlijk ook maar is niet zoals getekend/bedoeld was. Het ziet er goed uit leuk filmpje ook.
Leuk om te zien hoe diverse mensen het op pakken en er hun eigen draai aangeven en hun eigen leerweg bepalen TOP!!!

Roeland

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Hoi Roeland,

Het klopt dat ik geen pen gat verbinding gebruik op de hoeken.
Ik ben voor de makkelijke weg gegaan, het viel een beetje tegen om de gaten in het bubinga te maken.

john

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
825
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Hallo John,
De makkelijke weg? Machinaal misschien wel maar handmatig is een slis verbinding een van de moeilijkste om te maken, grote (lijm) oppervlakken die perfect moeten sluiten. Een opmerking ik hoop dat je wel gehoorbescherming gebruikt en dat je alleen voor het filmpje het een keer zonder deed.
Ben benieuwt naar je volgende stappen

Roeland

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Ik gebruik altijd op maat gemaakte oordoppen met maximale demping van mijn werk, dus de draadjes uit het filmpje groeien mij gelukkig niet uit mijn oren. ;)
Ik kan me voorstellen dat het maken van een goede verbinding met handgereedschap een uitdaging kan zijn.
Dat ga ik zeker nog es oefenen met een iets groter projectje.:)

John

SanderW

Actieve deelnemer
24 feb 2013
48
0
Wassenaar
Eindelijk mijn verslag afgerond na vele uren typen, dacht ik vanavond te kunnen beginnen aan de kist, trek ik vanochtend me eigen arm uit de kom op het werk... Moet nu 6 weken me arm rust geven

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.364
85
Amsterdam
Getverderie , maar om het weer positief te krijgen kan je heeeeeeeel veel leren van de bloepers die wij nu maken !!! dus niet getreurd komt goed !!!

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.303
162
Enkhuizen
Helemaal eens Rene.
Ik ben zelf even bezig met een essen lijst rond een spiegel op het toilet. Zes verschillende hoeken met allemaal houtverbindingen; een mooie oefening voor het kissie.
Daarnaast ook even weinig tijd voor andere zaken. Ben ook nog mantelzorger (echtgenote heeft MS).
Vandaag nog even een stormslachtoffer opgehaald, nl. een gouden regen van een jaar of 17.

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
De kruisstaal (enkele veritas in mm met microfstelling) ligt op het postkantoor... Eerst volgende werk dag kan ie opgehaald worden

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Zo, na heel lang wachten is mijn houtleverancier over de brug gekomen. Kaukasische Picae orientalis. Ik had mijn oog al een tijdje op deze bijzondere soort gericht. Na veel vijven en zessen toch maar tot de aankoop overgegaan.
IMG_1229.jpg
Ja is het geen mooi partijtje.
IMG_1230.jpg
Kenners onder ons zien natuurlijk gelijk dat dit een garantie is voor een super kissie
IMG_1239.jpg
Hier het gereedschap dat ik ga gebruiken, appeltje eitje
IMG_1240.jpg
En voor de verbindingen denk ik helemaal ""out of the box""

HG Hugo

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Wordt vast een mooi kistje.

Ben bezig met de zijpanelen, 3x is scheepsrecht toch?
De verstek slis onder 45 graden was wel een uitdaging, maar morgen nog even met de zaagtafel in de weer en dan lijmen.

hier het resultaat van toch wel een hoofdbreker.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    81,8 KB · Weergaven: 233

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.