Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

WeNS

Actieve deelnemer
25 dec 2020
47
27
Nieuwe Pekela
Onze vriezer zit helaas al propvol met etenswaren. Met nog een paar schaven erbij gaat mijn vrouw niet blij zijn vrees ik. Maar de redding is nabij! Mijn dierbare schaafjes mogen even in een andere vriezer logeren...

• Leuk
Waarderingen: Henk H

PeterVD

Actieve deelnemer
24 nov 2015
47
0
Wateringen
Ben benieuwd hoe ze zich houden, het ziet er wel degelijk uit.
En ja, voor iets meer dan 4 euro per beitel.... ;)
Ik heb 3 sets in Frankrijk gekocht. Zijn daar ook goedkoper maar dat terzijde. Heb wat werk gehad om de achterkant te vlakken. Meeste waren goed te vlakken op 2 na (in de 3 sets) waar een stuk meer werk aan was. Het setje wat ik zelf gebruik houd zich goed met een zeer redelijke standtijd. Heb ze gebruikt op vers eiken en oud grenen.

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
66
103
Vlijmen
Gisteren een leuk setje oude schaven opgehaald. Foto‘s op marktplaats waren niet super, maar het was in de buurt. Positief verrast over de staat van de meeste schaven! Bijna allemaal van nooitgedagt. Waaronder een setje hele kleine hol en bol schaven 1/8 (volgens mij nog nooit gebruikt). Een leuke tong en groef schaaf 2-in-1. Een mooie blokschaaf uit 1942 en een schaaf met daarop nog de potlood tekeningen en naam van de maker P v Steenwijk, uit 1963.

Leuke projectjes voor de kerstvakantie 😇

IMG_8994.jpegIMG_8995.jpegIMG_8998.jpegIMG_9001.jpegIMG_9006.jpeg

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.