Weer bij de Kringloop geweest. Ik had de laatste keer al een schaaf gezien, maar omdat het metaalwerk ontbrak heb ik hem laten liggen, maar deze keer wel meegenomen. Mijn betere helft was er niet bij, dus ik had meer tijd om te zoeken. Het resultaat zijn buiten de schaaf twee beitels (een Nooitgedacht 3/8 10) en een blokhaak van Nooitgedacht (zit onder de roest). Ik heb hem gecontroleerd met een precisie winkelhaak (875/1), de binnenkant is meer of minder perfect, het eind van de buitenkant van de veer heeft sporen van een val bij het blok, maar dat kan met een vijl verholpen worden.
De tweede beitel heeft een sterk verweerd logo op het handvat geplakt. Ik kan aan de onderkant "gereedschappen" ontcijferen, en an de rechter kant iets dat op "ONE" lijkt. Aan de linker kant denk ik een L gevolgd door een groter N te herkennen. De beitel is 7mm breed, vrij lang en heeft verder geen kenmerken. Ik zal graag te weten komen wat dit voor merk is.
Bij de schaaf was er een spie, maar in de bak lag een tweede. Ik denk dat de rechte erbij hoort, hij heeft geen logo, de andere is wel van Nooitgedacht, maar deze lijkt te lang. De schaaf zelf ziet aardig goed eruit.
Nu nog maar een beitel/keerbeitel erbij vinden

.