Ja 5 minuten in de bankschroef.Houdt je de beitel dan vast tot de epoxy hard is?
Ja 5 minuten in de bankschroef.Houdt je de beitel dan vast tot de epoxy hard is?
Kloon van de Ulmia voor €1.50 bij de lokale kringloop. Al zou ik het doen voor het blad dat nog als nieuw is.
Maar leuk ding om aan een liefhebber te schenken.
Bekijk bijlage 148519
interessant , ik heb ook even in mijn collectie gekeken, en die hebben inderdaad allemaal een vorm van metalen ‘stop’ om de handvatten op hun plek te houden. Als ik op bitbrace google zie ik ook niet anders. Heb je inmiddels al een idee hoe dit zou moeten bij dit exemplaar?Nee denk ik niet, dit soort boren heeft altijd een vrij kleine grip.
En door het hout tegen de kromming aan te laten lopen zou je veel slijtage krijgen.
Is er geen mogelijkheid om twee groefjes in te snijden waar een seeger-ring of iets dergelijks in kan… of een gaatje met daarin een bolkop klinknagel/spitpen???Eerlijk gezegd niet, al zit ik in de richting te denken van iets er omheen knellen. Ik zou er een stukje zacht smeedijzer omheen kunnen modeleren en dan even aan de buitenkanten vast kunnen zetten met een fijn lasje. Ik denk dat het me met m'n mig/mag toestelletje wel gaat lukken. Ik denk er nog even wat langer over na en leg oortjes te luister zo hier en daar.
Dat klopt, originaliteit siertDat zijn mogelijkheden en als ik er niet achter kom hoe het origineel is gedaan zou ik ook zoiets kunnen doen, maar ja, leuker is het om het te doen zoals het ooit bedoeld is.