Kringloop is blijkbaar goede handel, er zijn een aantal landelijke organisaties. Dingen die bijvoorbeeld bij in Enschede worden ingebracht komen niet in Enschede in de winkel. Het wordt verdeeld over andere vestigingen van zo'n keten.kan nu ook anders zijn
De moeder van mijn kinderen is een tijdje bedrijfsleider van een kringloop hier in Enschede geweest. Voor wat er in de winkel terecht komt geldt in het algemeen dat zulks spullen zijn waar behoefte aan is en die dus verkocht worden binnen redelijk korte tijd. Daar zit gereedschap niet zozeer bij. (Wel heeft ze een tijdje wat meer inkomend gereedschap in de verkoop gedaan omdat ze van mijn interesse ervoor weet, maar ik heb dan toch niet dé vondsten gedaan die hier wel eens voorbij komen… Tja.)Man, hier in Enschede val je al bijna van de rand af. Niets.
Daar zitten er twee vlak bij elkaar. Beiden "shop in shop".Deze winkel zit aan de Haaksbergerstraat, nog binnen de singel - de naam is mij ontschoten.
Daar moet ik meer van weten. Hier draait ie wel maar gaat niet naar beneden.Heb het voor jou even open gemaakt.
Door aan de hendel te draaien zakt de boorkop.
Stop je met draaien komt de boor omhoog.
Zou het kunnen zijn dat je de boorkop al in de laagste stand hebt staan en dat hij alleen maar naar boven kan bij de ene foto (met roest zit de zwengel op de onderste nok en bij de gesmeerde foto zit de zwengel op de bovenste
Was dat maar zo, de boor draait, maar gaat niet naar beneden.De boor gaat als je draait, naar beneden
Het enige dat er niet op zit is dat veertje zie ik nu. Ga ik regelen, maar hoe de hele hap op en neer moet gaan...?Onder het handwieltje aan de linker kant, zit een veer een een bronzen rondje