Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.590
957
70
Veldhoven
Nu van mij nog een vraagje:
Ik heb vorige week ook een Nooitgedagt Reischaaf (of is het een voorloper??) gekocht in een kringloop.
64 cm lang met een nette beitel inclusief spaanbreker. Ietsje krom, maar dat los ik op. Heb hem al helemaal uit elkaar liggen.
Maar helaas is dat mooie etiketje op de keg gesneuveld bij het voorzichtig los weken.
Nu heb ik via internet al een etiketje kunnen printen, net niet helemaal op ware grootte, maar het kan er mee door.
Weet iemand of dat soort etiketjes nog aan te komen is? Origineel is veel mooier natuurlijk.
Schaaf etiket.png

Sparrows

Actieve deelnemer
5 jul 2024
57
46
Den Haag
@Jan van den Broek Vind een goedkoop schaafje met etiket en wissel het om. Hier op MP. bijv. :

OF

Laatst bewerkt:

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.590
957
70
Veldhoven
@Jan van den Broek Vind een goedkoop schaafje met etiket en wissel het om. Hier op MP. bijv. :

OF

Dank. Daar had ik ook al aan gedacht.

• Leuk
Waarderingen: Sparrows

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.344
676
Moordrecht
Leuk hamertje en klem van een overleden ouder van de buren gekregen. Ik heb alleen geen idee wat voor soort hamer het is en waar deze klem voor diende. De kop van de hamer is volledig vlak..1000028194.jpg

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.590
957
70
Veldhoven
Links de voorloper van de Bahco. De hamer is een strekhamer. De vlakke kant is om metaalplaat te vlakken of wat dunner te slaan. Daardoor wordt het bewerkte oppervlak iets groter en dus "gestrekt".

• Leuk
Waarderingen: Rizz

W vd G

Actieve deelnemer
2 apr 2020
39
22
Kringloopvondst:
Nooitgedagt No.4
Lijkt allemaal nog in goede staat, dus dit kan een mooi opknap project worden denk ik. Of is dat heiligschennis en hoort dit in een museum?
IMG_9821.jpegIMG_9822.jpegIMG_9823.jpegIMG_9824.jpeg

• Leuk
Waarderingen: BossyRangs en knotwilg

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.236
3.081
Hier ook nooit wat leuks. Gereedschap wordt er volgens mij al in een vroeg stadium tussen uit gehaald en komt nooit in de winkels. Alleen 5 euro bak spul, waar de handel ook niets mee kan. Dus als we even wat dagen er tussen uit gaan, altijd naar de randen van nederland. Daar vindt je nog van alles en voor nette prijzen bij kringloopwinkels.

• Leuk
Waarderingen: henkverhaar

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.