Begrijpt het wel alleen jammer dat je dit ook gaat zien aan de binnenkant,maar goed bedankt voor de info hoop dat mijn hout vandaag nog komt
dan kunnen we hier ook beginnen met de overkapping volgende week.
Ik maak de wanden aan de binnenkant dicht met OSB, tot het dak aan toe. Dus de klosjes zie je bij mij straks niet meer.
Ik kan me best goed voorstellen omdat het bij jou anders is, dat het dan niet het mooiste is.
In onderstaande afbeelding nog even aangepast. Deze groene balk loopt schuin af. Wat ik alleen ga doen, is klosjes plaatsen daar waar de balken rusten.
Ook heb ik even een snel voorbeeld gemaakt van een andere oplossing wat ze nog wel eens doen. Dat is namelijk spieen zagen uit de balken. Zelf moet je het goede gereedschap hebben, of anders de houthandel vragen dit voor je te doen.
Wat je ziet hieronder is onderin een volle balk. Daar boven zie je een zaagsnede getekend, en bovenin dat je het afgezaagde stuk gedraaid er op doet. Door hier even een goed rekensommetje te maken van het verloop per balk, kan je er voor zorgen dat je afschot richting 2 zijdes hebt. Bijkomend voordeel is dat de onderkant van je balken waterpas loopt. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de overspanning voldoen blijft. Wil je op safe spelen, dan moet je in de basis alle dakbalken leggen, en DAAROP spieen zagen. Maar dan ben je dus wat meer hout kwijt en heb je meer zaagverlies.