Goedenavond!
Afgelopen dagen bezig geweest met de bekisting. Moet zeggen dat het best veel werk is om het mooi recht te krijgen!
Om het vervolgens waterpas te krijgen heb ik wel een leuke hobby laser. Jammer dat je die overdag niet ziet.
De folie, wapeningsnetten, isolatie en betonblokjes ondertussen ook al liggen, dus ik kom langzaam dichtbij!
Ook de buizen welke ik mee wil storten heb ik klaar liggen. Wel vraag ik me af hoeveel buizen ik bij elkaar kan plaatsen zonder dat dit invloed heeft op de sterkte van de vloer.
ik heb een kabelbeschermingsbuis van 50mm liggen. Hiervan wil ik er 3 naar de meterkast van de woning leggen.
1 voor een tyleen drinkwater leiding van 25mm
1 voor stroomvoorzieningen (eerst 1, later wellicht 2e XMVk-AS kabel)
1 voor ‘reserve’ voor latere plannen
Daarnaast wil ik nog een 50mm afvoer instorten en wil ik de aanvoer van mijn tuin besproeiing vanuit het nieuwe schuurtje aansluiten.
Deze buizen het liefst ook in een mantelbuis zodat vervangen altijd mogelijk is.
In die situatie kijk je naar 6x een buis met 50mm buitendiameter.
Ik had al gedacht om een mini ‘meterkast’ te maken in het schuurtje. Hoe kan ik deze buizen het beste verdelen?
Omdat het wapeningsnet een maaswijdte heeft van 15cm, dacht ik 3x2 vakken te pakken en in elk vak 1 buis te doen.
Dan wordt mijn ‘meterkast’ ongeveer 45x30 cm. Maar kan het kwaad dat er in 6 vakken naast elkaar een buis zit?
Op de rand van de betonvloer komt de schuur te staan (95mm SLS). Iemand ervaring wat hier slim is?