Een droom komt uit.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
@rene 13 : zoiets gaat het inderdaad worden. We nemen dan waarschijnlijk een hoge stelling en zagen die tot 2 kleinere. Eigenlijk wil ik op het zoldertje geen stellingen die hoger zijn dan 160 cm. Boven op deze stelling komt dan een plaat met daarop bv het draaihout en andere korte stukken.....Of misschien ook wel werkstukken...oid...

Vanmiddag nog even na de loods toe.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
Bedankt heren, we gaan voor simpele palletstellingen. zijn goed te verkrijgen tegen redelijke prijzen.

Komende zaterdag ben ik dus weer in mijn 2e huis , ongeveer van 9 tot 11. Om 9 uur staat de koffie dus klaar!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
Dat was een bijzondere houtdag tot zover. Heb weer diverse houtbewerkers ontmoet,zelfs 2 die dit forum nog niet kenden...met een beetje geluk gaan zij zich ook aanmelden. Hoe meer forumleden, hoe mooier het is toch ? De laatste persoon die langs kwam die maakt messen...wow....erg gaaf...Hij heeft een stukje palissander meegenomen om te gebruiken als handvat.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
Zo....er staan weer een aantal zaken in de planning....De benedenverdieping was al grotendeels klaar, nu tijd voor de zolder!!

Donderdag komen er wat mensen helpen met het geluidsdichte hok voor een vriend van mij. Hij gaat daar straks drumlessen geven in de avonduren. De ruwe bouw is klaar, elektra is aangelegd en donderdag worden de wanden deels bekleed met vloerbedekking.

Vrijdag as wordt er stellingmateriaal geleverd. We zijn toch gegaan voor palletstellingen aangezien het prijsverschil enorm was. Vrijdagavond komen de hulptroepen deze in elkaar zetten, met een beetje geluk wordt de stelling gelijk deels ingepakt. Zo wordt alles wat overzichtelijker en kunnen we wat meer hout kwijt !!

Zaterdag zal alles er dus weer een stuk anders uit zien !!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
Zo....gisteravong nog even rustig naar de loods gefietst....Daar was het een drukte van belang....Ik keek omhoog en zag ineens 2 stellingen staan. Dt was wel even wennen. We hadden berekend hoe groot de stellingen moesten zijn maar het lijkt nu redelijk massief nu het eenmaal staat. Wel zijn de gangpaden redelijk breed dus je kan goed bij het hout. Straks nog even verder herinrichten, heerlijk om nu wat meer ruimte te hebben !!

Verder is de een rollerbaan aangelegd tussen zaagtafel en afkortzaag , dat scheelt weer wat tilwerk....Kortom een geslgaad geheel...Het enige wat ik heb gedaan is wat vijlwerk aan de stelling en de boel weer even aangeveegd aan het einde... Tja..het is even niet anders

Om 9 uur weer richting loods want er komen weer houtmensen op bezoek dus dan moet er natuurlijk wel koffie zijn !!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
IMG_6267.jpg

Zo...de stellingen staan er dan eindelijk. Het "oogt" wel gelijk een stuk voller maar nu kunnen we wel weer een heel stuk beter bij het hout !!!
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.801
168
Rotterdam
Hoi Rick,

Ziet er goed uit! Maar.. dat je er nog tijd voor hebt, nu je een nieuwe draaibank hebt.
Binnenkort komen we langs om het in het echt te zien en hout voor het tafelblad uit te zoeken.

Groeten, Raymond
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
Afgelopen weekend was het bijna een "loods-vrij" weekend hahaha.... Wel even geweest want er lag redelijk wat rommel dus de stofzuiger moest overwerken.

Komende zaterdagochtend ben ik van plan om er weer te zijn vanaf een uurtje of 9:30 . Mocht je dus langs willen komen laat dat dan even weten !!

Ergens deze week staat er een dagje hout zagen op het programma. Er staat bijna 2 kuub aan inlands-hout binnen. Allemaal zagen en schaven zodat het netjes in de nieuwe stelling kan. oa els,plataan,esdoorn en es
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
Wat is het toch een wondere wereld....We hebben een erg groot deel van de machines bij 1 bedrijf gekocht(cirkelzaag,vlakbank,frees en andere toebehoren). Goed gesprek gehad, redelijk snelle levering maar we moeten nu al bijna 6 maanden wachten op allerlei onderdelen. Telefoon pakt hij niet meer op....Vandaag maar eens gebeld met een ander telefoonnummer....Dan krijg je zo'n verkoper wel ineens aan de lijn. Vreemd dat mensen in deze tijd nog steeds op een dergelijke manier zaken doen.......

Goed genoeg, geklacht daarover....want verder gaat het allemaal goed in de nieuwe werkplaats. Tamar heeft het goed druk met zijn opdrachten, de houtwinkel wordt goed bezocht en het allerbelangrijkste : Rick heeft een lekkere hobbyplek....Nu kan ik dus even op een avond de vandiktebank aanzetten om eventjes wat hout op maat te maken. Voorheen moest ik dit altijd plannen en duurde dat wel eens een weekje. Ik kan niet wachten op het moment dat ik weer 100% er tegen aan kan...Mijn hoofd loopt vol met allerlei ideeen voor tafels,stoelen,kastjes,kistjes,snijplanken en een heleboel draaiwerk....Wat een mooie hobby hebben we toch he!!
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Ach ja sommige bedrijven... Rick wellicht dat ik morgen eens aan kom waaien, ik heb een x aantal klanten in Zwolle waar ik langs moet, en als ik goed zit met de tijd dan kom ik zeker even dat hout museum van jou bekijken ;)

(p.s. alleen contant of ook pin?)
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Ach ja sommige bedrijven... Rick wellicht dat ik morgen eens aan kom waaien, ik heb een x aantal klanten in Zwolle waar ik langs moet, en als ik goed zit met de tijd dan kom ik zeker even dat hout museum van jou bekijken ;)

(p.s. alleen contant of ook pin?)

Mag ik vragen wat voor werk jij doet?

Groeten,
Rudolf.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
@resetter : Je bent meer dan welkom,het is wel handig om even te bellen van te voren. Stuur je wel een pb'tje met ons telnummer.

Betaling a contant of op rekening...maakt eigenlijk niet uit..
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Mag ik vragen wat voor werk jij doet?

Groeten,
Rudolf.
Dat mag, ik zit in de telecom (eigenlijk altijd al gedaan) en heb wat glasvezel aansluitingen te maken in Zwollywood

Wellicht straks maar eens een voorstel post maken ;)


@resetter : Je bent meer dan welkom,het is wel handig om even te bellen van te voren. Stuur je wel een pb'tje met ons telnummer.

Betaling a contant of op rekening...maakt eigenlijk niet uit..

Gelezen en in de telefoon gezet TNX ;)
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
Forummers,

Morgen zou ik richting werkplaats gaan maar dat gaat helaas niet lukken. Er stonden al wat afspraken en het meerendeel heb ik kunnen bereiken.....Tja....soms moet je weer even bijtanken voordat je weer gas kan geven....Wijsheid komt met de jaren....:p Ik ben van plan zeker 100 jaar te worden,dan ben ik vast een stukje wijzer geworden..hahaha
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Forummers,

Morgen zou ik richting werkplaats gaan maar dat gaat helaas niet lukken. Er stonden al wat afspraken en het meerendeel heb ik kunnen bereiken.....Tja....soms moet je weer even bijtanken voordat je weer gas kan geven....Wijsheid komt met de jaren....:p Ik ben van plan zeker 100 jaar te worden,dan ben ik vast een stukje wijzer geworden..hahaha
Ahaa dus je gaat een weekendje gedichten schrijven met je nieuwe pen ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.