Een droom komt uit.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Mooi he, loopt hardstikke goed....Heb eens goed meegekeken hoe de trap gemaakt werd maar da's echt een vak op zich hoor.Laat mij maar lekker knutselen aan kleine projectjes...haha
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Hee, ontmoedig me niet! Ik ga binnenkort twee gesloten trappen maken ter vervanging van de foeilelijke stalen jaren 70 trappen in mijn huis en ben nog optimistisch.....

:rolleyes:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
@Heckemann : Oeps....sorry....Ik bedoel "Het is echt super makkelijk om en trap te maken !!!, fluitje van een cent" ......;)

Vandaag ben ik lekker even in de werkplaats geweest. Er kwam een houtdraaier wat hout halen voor projecten en ik wilde zelf wat plataan selecteren zodat dat deze week verzaagd kan worden. Ben erg blij met zo'n machinale afdeling. Die harwi-zagen doen het echt hardstikke goed. Echt een aanrader voor iedereen die de ruimte heeft.

Komende zaterdagochtend wordt het ook weer gezellig !! Er komen wat mensen langs dus dat wordt koffie en houtpraat!! machtig mooi!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
IMG_5969.jpg

Joepie !!!!!! We hebben een heftruck......

Mochten er trouwens zaterdag a.s. in de ochtend nog mensen langs willen komen dan is het echt makkelijk om even een berichtje te doen. Laatst was er iemand langs geweest maar toen waren wij er helaas niet. Zaterdagmiddag wordt een deel van de zoldervloer geschilderd...
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Zo....1e kop koffie is op !! Straks maar eens richting werkplaats. Naast het schilderen wordt ook een deel van het buitenterrein opnieuw ingedeeld. Daar ligt nu een grote hoeveelheid hout. Nu nog deels door elkaar heen maar straks enigzins geordend.....
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
246
3
Half zeven in de ochtend !!! Je bent echt goed bezig :)

(edit: Zie net pas het tijdsverschil van 2 uur. Koffie was dus om half negen)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Afgelopen weekend zijn we begonnen met het afwerken van de vloer van de zolder. Waarom niet eerst afwerken en dan pas hout erop ? tja...er was meer hout dan plaats en dus moest het gelijk naar zolder. De 1e helft is geschilderd en deel 2 volgt de komende dagen. We hebben onze heftruckje nu bijna een week en het is nu lastig voor te stellen hoe we het hebben gered zonder een heftruck. Zo zie je maar hoe snel je wend aan luxe !! hahaha

Komende zaterdagochtend wordt het vast weer erg gezellig. Er komen wat andere houtbewerkers langs. Deze mensen "ken" ik al een tijdje maar heb ze nog nooit "live" ontmoet. Da's toch wel het mooie van het forum, je leert zo andere houtbewerkers kennen en leert van hun werkwijze.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Speciaal voor forumlid Spaander..:eek:

IMG_6022.jpg
De zoldervloer was nog niet helemaal geschilderd..Nu dus wel..Dit staat al heel anders!!

IMG_6039.jpg
Er is nu een houten rand aan de zoldervloer gezet....Aangezien we nu een heftruck hebben is dit zeker een vereiste.....Massief hout is iets stootvaster dan spaanplaat.

IMG_6042.jpg
We hebben een lintzaag !!! Een mooie meber 400, daar zijn we erg blij mee

Komende dagen gaan we de zolder weer netjes inpakken. Momenteel is het nog een kleine chaos....Uhmmm...Zeg maar gewoon grote chaos!
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.364
85
Amsterdam
Prachtig !!!
Denk dat het machinepark nu wel zo'n beetje compleet is.
Alhoewel een boorkolom kan ik mij niet herinneren of heb ik niet goed uit mijn doppen gekeken ?
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.951
92
West-Friesland
Ha, eindelijk, het begint er nu toch wel echt mooi uit te zien en gelijk wat minder stof volgens mij.
Bedankt Rick, ik wacht alweer op de volgende update:D
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Forummers,

Ik zit al een paar dagen te bedenken hoe ik dit bericht moet typen en of ik dit wel moet typen. Bepaalde dingen zijn misschien niet op zijn plek op een forum maar ik ken al zoveel van jullie nu ook persoonlijk dat ik denk dat dit wel kan. In het allereerste bericht van dit onderwerp schreef ik dat ik de afgelopen tijd veel tijd heb doorgebracht in allerlei ziekenhuizen. Toen dat achter de rug leek hebben we de stap gemaakt voor deze werkplaats. Helaas zijn er lichamelijke klachten teruggekomen en ben ik weer in behandeling in het ziekenhuis. Het organiseren van een open dag voor de werkplaats blijft een super-idee maar dit gaan we voorlopig even doorschuiven tot 1e week september. Verder blijft iedereen van harte welkom natuurlijk om langs te komen maar het idee dat er misschien een paar honderd houtbewerkers op 1 dag langs zouden komen leek me erg leuk maar is helaas niet verstandig om nu te doen.

Verder is het een kwestie van gewoon blijven lachen want het leven is veel te mooi : Ik heb een vrouw,kinderen,leuke baan en een EEEEENNOOOOORRRRMMM gave werkplaats met houthok....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.