Een droom komt uit.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Zo....net ontbeten...nu even douchen, aankleden en richting de werkplaats. Er komen mensen uit allerlei windrichtingen hier de koffie opdrinken....hahaha
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
IMG_5763.jpg
Zo....koffie loopt !!!

IMG_5764.jpg
Suiker...koffiemelk....bijna klaar voor bezoek

IMG_5766.jpg
Komende week worden trouwens de keukenkastjes gemaakt en krijgen we een rvs werkblad....De nieuwe kantinestoelen zijn dan ook klaar....Tevens hoop ik dat we een binnenkort een echte trap hebben ipv de alu-ladder momenteel...

Forumlid Rendew had een presentje meegenomen.....Ik heb gek op kado's dus dat kwam super uit !!

IMG_5767.jpg
Gaaf he....Daar ga ik een mooi plekje voor zoeken in mijn werkhok thuis....
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.364
85
Amsterdam
Zo effe in het Paleis van Rick geweest was redelijk makkelijk te vinden van af het NS station Zwolle met Bus 1 en een wandeltripje van pakweg 10 min was het opzich makkelijk te doen alleen de koude @&&@#^$@# wind was eventjes minder.
Mooi machinepark (kwijl) !! Enige Bakkies leut gedronken koekkie erbij rondgang gemaakt en een stappeltje plankkies gescoord . En natuurlijk een heleboel moooiiieeeee plankkies gezien :p

legenda:
@&&@#^$@# = vervagen door schutting taal naar believe

pakketje.jpg
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.643
213
48
zwolle
www.masave.nl
@rendew :Dat was een mooi pakketje hout !! Ben nu wel erg benieuwd naar jouw versie van het kistje van men Brekelmans......

Komende zaterdag ben ik weer in de loods dus mocht iemand langs willen komen dan ben je van harte welkom. Verwacht dat ik er rond 12:30 wel ben !!
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.364
85
Amsterdam
Krijg het er spaans benauwd van hoe ik dat moet aanpakken Rick !!
Morgen ga ik bedenken hoe het te doen (tril ,klapperrrrrrtand)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.643
213
48
zwolle
www.masave.nl
Toen ik gisteren de werkplaats binnen kwam werd er druk gezaagd en geschaafd. Het bouwen van de trap is begonnen !! Uit een partij buitengewoon rustiek eiken zijn de bruikbare delen gezaagd en verlijmd tot de traptreden. De trapboom wordt gemaakt uit vuren, dit hadden we nog over van de bouw van de verdiepingsvloer. Vuren wordt geschilderd maar het eiken blijft natuurlijk "au naturel". Het zal een vreugd zijn dat ik dan eindelijk via een normale trap naar mijn zolder kan ipv zo'n aluminium laddertje.

Gisteren hebben we ook een klein deel van de houtvoorraad wat buiten ligt naar binnen gehaald voor de komende projecten oa kers,eik en nog meer eik. Ik heb wat wilde delen essen naar binnen gehaald en eind deze week ga ik wat 52mm plataan naar de zolder vervoeren. Gelukkig heb ik daar hulp mee anders wordt het echt een onmogelijke klus.....

De globale plannen voor de opening zijn besproken maar nog steeds geen vast datum....echter....duurt het niet lang meer.....
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.643
213
48
zwolle
www.masave.nl
@Sam : Daar hebben we aangedacht maar er komt ook al een muur met houtmonsters in de kantine....dat wordt dus anders heel bont bij elkaar

@Renault : We hebben een ehbo-koffer en een palletwagen.....Allemaal geen probleem...hahaha
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Vandaag weer bij Rick geweest, beuken opgehaald (alvast een groot deel verlijmd door Tamar :)) voor mijn WERKBANK !!!!! moet er tich een keer van komen,en natuurlijk wat ander hout meegenomen, grenen voor vergroting van een oude tafel, en wat hout voor schaven die nog gemaakt moeten gaan worden. Dit laatste dankzij de inspirerende schaven van Roeland.

Werkplaats ziet er super uit evenals de masave winkel !!

Nog even een kopje koffie gedronken, met een 'gezonde koek'.

@rick tot de volgende keer !
 

ViTu

Actieve deelnemer
13 dec 2011
134
0
Nou Rick, ik ben razend benieuwd hoe ea aan essen uit je mooie nieuwe plek tevoorschijn wordt getoverd!

Groetjes
Vincent
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Hierbij wat foto's van materialen voor mijn projecten, werkbank en schaven. hout deze week opgehaald bij Rick

IMG_2202.jpg
stapeltje beuken grotendeels verlijmd

IMG_2207.jpg
Een van de oude spindels

IMG_2204.jpg
Hout voor de schaafjes (lace wood, bubinga en kersen) en wat schaafbeitels

Ik zal als ik eraan begin een los draadje maken


Cas
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Tof !!! Ben zeer benieuwd naar de vorderingen!!

Morgenmiddag ga ik weer richting werkplaats. Er komt een goede houtkameraad langs. Beetje koffie leuten, appeltaartje eten en houtjes kijken....Kortom een fijne middag !!
Verder moet er een partij beukenhout verzaagd worden voor iemand van het forum, dat gaan we dan volgende week vlakken en schaven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.