Een droom komt uit.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
GAAF !!!Hoe meer mensen ,hoe leuker. De kans is groot dat ik vaker activiteiten ga organiseren maar een officiele opening hebben we natuurlijk maar 1 keer. Mocht je het niet redden om naar de opening te kunnen komen dan kan je natuurlijk altijd een ander moment komen.Er zijn al een boel forumleden langs geweest en hopelijk komen die ook allemaal op de opening.

Vanmiddag ben ik nog even met mijn tafel en deur beziggeweest. Ik hoop vrijdag de tafel in elkaar te kunnen zetten en dat ook dan de deur erin hangt.....we zullen zien.....
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Toch even off topic,

Klink wel niet slecht zo een busje met een Belgische invasie houtliefhebbers, onderweg alvast genoeg gespreksstof :)
Vrees wel dat Rick zijn voorraad ietwat geplunderd zal zijn, haha :)

Ik ben van regio West Vlaanderen, Tielt.

Groeten,

Bert
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Da's een mooie lintzaag inderdaad... Bedankt voor de tip!!

IMG_5709.jpg
Deze afkortzaag en ik zijn echt de beste vrienden. Ik heb nog nooit iemand zo vaak de hand gegeven in zo'n korte tijd....hahaha Het is een mooi systeem,er zit een knop op het handvat om de machine aan te zetten...laat je de knop los dan gaat de machine uit....super!!

IMG_5710.jpg
Beetje ruimte gemaakt want straks gaat de bus van Tamar 2 x vol met wat hout wat ik gekocht heb een bevriende houtbewerker.

IMG_5712.jpg
Stapel amer kersenhout 27mm.....Deze gaan we binnenkort schaven....

IMG_5713.jpg
Onderop purperhart...aan de zijkanten wil een soort coating....Bovenop wat mahonie...Een aantal delen zijn zo vervormd dat deze verzaagd worden maar de rest is mooi recht gebleven

IMG_5714.jpg
Stapeltje 52mm europ. eikenhout ...lengte's tot 1500mm

Al met al weer erg blij mee.....Nu nog een plekje zoeken op de zolder....Je zou denken dat ik genoeg ruimte heb maar helaas is mijn 2e deel van de zolder nog niet klaar....hahaha.....Dat wordt dus creatief stapelen....Gelukkig heb ik vroeger veel met blokken gespeeld !!!
 

PBT

Actieve deelnemer
ziet er erg netjes uit allemaal!!!

als ik me niet vergis kwam ik op die veiling ook een stapel eiken en een stapel beuken tegen. weet niet in welke staat en hoeveel het is, heb er verder ook geen belang bij.

edit: was een andere veiling
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Ach....ik denk steeds "ik heb hout genoeg".......tja...dat blijft vaak bij de gedachte en dan neemt de hebzucht naar hout over .....hahahaha

Hopelijk heb ik vandaag ergens wat tijd om het hout te verplaatsen want nu ligt het echt midden in het pad....Straks maar even wat hulptroepen inschakelen....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Uhmmm....tja.....Die tafel is nog aan aanbouw. Alles ligt klaar om aan elkaar gemaakt gezet te worden dus ik hoop op korte termijn eaa te laten zien. Mochten mensen langs willen komen dan is iedereen van harte welkom, het is dan wel erg makkelijk dat je eerst even een berichtje stuurt. Ik ga zo even een broodje eten en dan richting werkplaats. Er komen straks wat houtwormen op bezoek.
 

Paul W

Actieve deelnemer
10 jan 2011
121
0
Hoorn NH
Vanmorgen bij Rick op bezoek geweest en de werkplaats en houtzolder bewonderd. De werkplaats is top en de houtzolder een gevaar voor je portemonnee. Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel..... Kortom een echte aanrader als je zoek bent naar mooi hout.
Paul
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Afgelopen vrijdag ben ik samen met 2 vrienden bezig geweest om het gekochte hout deels te schaven en daarna naar zolder te slepen.....Het meerendeel ligt in de stelling (die nu vol is) en is voorzien van soortnaam en prijs. Beneden is er verder gewerkt aan de kantinedeur. Het houtwerk is nu klaar, nu nog even wachten op het glas en heb je maar zo een deur in de werkplaats. De deur is gemaakt van beukenhout. De planken waar veel defecten is zaten hebben we verzaagd tot stroken en deze verlijmd. Mooi gebruik van restmateriaal wat anders misschien wel in de kachel was gekomen.

Verder heb ik deze kans aangegrepen op mijn zoldertje eens goed op te ruimen. Er is redelijk veel hout naar boven gekomen en er was geen tijd om alles netjes weg te stapelen. Nu heeft bijna alles weer een plekje en ziet het er weer een stuk netter uit.

Zaterdagochtend was het erg gezellig, wel weinig kunnen doen maar dat maakt helemaal niet uit. Daar gaan we gewoon volgende week mee verder......Net zoals de kantine-tafel.....maar goed dat ik geen tafels bouw als werk...hahaha.....Dan was ik snel failliet gegaan wanneer het maken van een simpele tafel een dikke week duurt....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.