Een droom komt uit.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
Hahahaha....er gebeurt erg veel....zoveel dat ik even de puf niet had om verslag te doen.....Zal later vandaag wat foto's van de huidige situatie plaatsen....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
Tadaa....nog even snel voor het eten wat foto's....

IMG_5615.jpg
Afzuiger !!!!

IMG_5616.jpg
Vandiktebank

IMG_5618.jpg
Werkbank 1

IMG_5622.jpg
Tussendoor nog even een stuk plataan uitgezocht voor een buitengewoon vriendelijk forumlid

IMG_5625.jpg
Koffie!!

IMG_5628.jpg
Mjam....er zit een bakkerij in hetzelfde pand....

IMG_5629.jpg
Kasten en stellingen komen al op hun plek!!

IMG_5631.jpg
Vandaag zijn er 5 bussen vol materiaal opgehaald dus er ligt hier en daar wat rommel....

Verhuizing is dus klaar, morgen moet alles een meer definitievere plek krijgen in de ruimte.

Zaterdagochtend komt de kettingzaagkoning van Elburg en omstreken ons een handje helpen waar ik nu al erg blij mee ben....We gaan blokken zagen van de enorme dikke balken die we hebben liggen.

Pascal

Actieve deelnemer
27 dec 2011
178
1
Luxemburg
Schitterend ! :eek: Dit is met grote voorsprong de meest enthousiaste thread van het forum. Geen wonder dat je van een 2de huis spreekt :rolleyes:
jaloerse groetjes,
Pascal

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
Forummers,

Vanmiddag is er een heleboel opgeruimd. Door de jaren heen wordt er best veel verzameld. Iedereen heeft wel van die dingen die je soms eens nodig bent. Daar hebben we een aparte plek voor gemaakt op de zolder. Zaken zoals een stoomkist.....hebben we niet dagelijks nodig maar wel prettig om enigzins bij de hand te hebben.

De werkplaats ziet er al weer een stuk overzichtelijker uit. Morgen nog een ritje naar de plaatselijke vuilstort met allerlei restmateriaal.

Vanmiddag heb ik wat 27mm iepenhout uitgezocht, hier gaan we de kantine-tafel van maken. Het plan is om daar komende week mee te starten tussen de andere projecten door.

Zoals ik al schreef gaan we morgen dikke balken verzagen tot blokken. Verder heb ik nog wat werk op de zolder. Daar ligt nog wat hout wat in de stelling gelegd moet worden....

Zal morgen wat foto's plaatsen!!

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
Vanmorgen was ik mooi op tijd in de werkplaats. Koffiemachine aangeslingerd.....en even een rondje nieuwe werkplaats gemaakt....hahahaha

Jan was er ook mooi op tijd, eerst even bakkie koffie gedronken en toen aan de slag.....Nou ja....Jan ging zagen en ik zeulen met die afgezaagde stukken....

IMG_5633.jpg
De grootmeester legt alles klaar....

IMG_5634.jpg
Dat wordt wel een gaaf krukje.....

IMG_5638.jpg
Wat maakt die zaag toch een gaaf geluid!!!

IMG_5639.jpg
Bij gebrek aan bankschroef wordt de workmate gebruikt als klem.....Jan heeft me gelijk even een spoedcursus slijpen gegeven....

IMG_5641.jpg
Een kleine 2 uur later hadden we een mooie stapel blokken......en tevens buiten weer wat meer ruimte !!

Jan,nogmaals bedankt voor je hulp!!!

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.364
85
Amsterdam
Wacht vol spaning op de officiele opening van het Masave houtwinkel(tje). Hopelijk een beetje snel .

Heb al een presentje
kado.jpg

voor DE Houtgoeroe uit Zwolle dus een beetje opschieten Rick !!!!!!!!!!

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
Yep, bekende situatie. Er zijn bepaalde mensen die inderdaad wegduiken wanneer ze mij aanzien komen met pakketjes. Momenteel loop ik eerst met lege handen naar binnen, vraag om een verrijdbare rolcontainer en daar gooi ik dan alle pakketten in......

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
handel

Yep, bekende situatie. Er zijn bepaalde mensen die inderdaad wegduiken wanneer ze mij aanzien komen met pakketjes. Momenteel loop ik eerst met lege handen naar binnen, vraag om een verrijdbare rolcontainer en daar gooi ik dan alle pakketten in......
Hallo Rick

Nu jij een bedrijf bent zijn er toch meer mogelijkheden, Er zijn pakketdiensten die alleen voor bedrijven werken. Die komen het ook vaak bij je ophalen.

HG Hugo

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
Hahahaha...twrikker...hahaha...Die houden we erin. Ik had ooit een twitter maar na 3 weken onzin ben ik daar mee gestopt. Ga trouwens niet op de fiets.......auto komt zo weer terug met Zwolle .....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
6
48
zwolle
Gistermiddag hebben we voor het eerst echt weer eens aan houtbewerken gedaan......HEERLIJK !!! Zagen en schaven van hout is echt een fijne manier om te ontspannen. We hebben een mooie stapel amerikaans eiken gevlakt voor iemand van het forum, wat noten geschaafd voor een ander forumlid en daarna voor de verbouwing wat onbekantrecht hout verzaagd tot bruikbare delen. Ook is er een begin gemaakt met de tafel voor de kantine.......Wow....dit was inderdaad wat ik voor ogen had.....TOPPIE !!!

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.