Een droom komt uit.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
IMG_5815.jpg
Stapeltje kersen naar binnen gereden...lang leve de palletwagen

IMG_5816.jpg
Dit stapeltje lag al te wachten...Er zitten 52mm dikke platen tussem van 300mm breed.....Daar kan ik mooi een schaaltje uit draaien

IMG_5820.jpg
Gisteren hebben we wat paardekastanje geschaafd....Erg mooie houtsoort...Dit stuk gaat dienen als bureaublad....
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
@Roeland, ik heb de foto's van jouw schaafjes goed bekeken, wil beginnen met zoiets, maar dan als start een Uprofiel.... Cas
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Hallo forummers,

Ik had het plan om ergens in april de "opening" voor woodworking.nl te houden. Het meerendeel van het werk is klaar.De trap komt er bv komende week in. Echter loopt mijn agenda voor de maand april vol dus we gaan het doorschuiven richting mei. Mocht iemand echter eerder willen langskomen dan ben je meer dan welkom. Wel handig om even een berichtje te sturen met wanneer je langs wilt komen aangezien ik er natuurlijk niet altijd ben...er moet ook nog gewerkt worden....zo jammer van de vrije tijd...:p

Komende zaterdag ben ik vast en zeker in de ochtend wel te vinden in mijn 2e huis. Mocht iemand het leuk vinden dus om langs te komen dan hoor ik dat graag.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
IMG_5826.jpg
Traptrede's!!!!

IMG_5824.jpg
Perslucht aangelegd door hele werkplaats....erg handig...

IMG_5827.jpg
Beuken.....Daar zit een forumlid met smart op te wachten....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
IMG_5842.jpg
Tadaa....er zit glas in de kantinedeur....We hebben bijna alles nu stofdicht!!! Dat scheelt een heleboel schoonmaakwerk. Soms ben ik net juffrouw Mier....je weet wel...die van de Fabeltjeskrant.

IMG_5845.jpg
Laatste loodjes van de bouw van de trap....Ik heb net zelfs even de trapbomen zien staan op de uiteindelijke plek. Met een beetje geluk kunnen we dan toch volgende week met de trap omhoog...Voor de mensen die zaterdagochtend komen : Dat wordt dus nog even de alu-trap....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
@Jpandriesse : Bedankt maar helaas was het vandaag een kort dagje in de werkplaats. Vanmorgen even een uurtje wat gedaan en toen huiswaarts. Wel hebben we het wenge gezaagd en geschaafd dus dat kan komende week naar het zoldertje gebracht worden. Verder wat mahonie uitgezocht maar meer daarover in het MasaveHoutwinkeltje!!
 

sion

Actieve deelnemer
29 jul 2011
33
0
Ugchelen
www.simonalberink.nl
Hoi Rick,

Ben je draadje al een tijdje aan het volgen. Erg gaaf allemaal, ik ben jaloers. Ik wil me zeker eens komen voorstellen op de openingsdag. En een tripje naar de houtzolder zal dan ook 'noodzakelijk' zijn. Heb je toevallig nog 'spalted' esdoorn? (Sorry, weet de Nederlandse naam niet voor spalted. Al die amerikaanse blogs/magazines hebben ook zo hun nadelen ;-)

Groeten Simon
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
@Sion : ik stuur je zo wel een berichtje, goed ?

Vandaag was het zover : De trap was gereed en kan geplaatst worden. Tonnema senior en junior hebben dit echt mooi gedaan. Ik heb eigenlijk alleen koffie gezet en een latje vastgehouden.....tja.....da's ook belangrijk hoor...:eek:

IMG_5916.jpg
Trap op de grond met de kettingtakel eraan...

IMG_5918.jpg
2 minuten later hing de trap al redelijk op de juiste plek..

IMG_5919.jpg
Joepie...

IMG_5920.jpg
Er zit een kleine draai in het onderste stuk..

IMG_5924.jpg
Rubbers erin....

IMG_5922.jpg
Uitzicht bovenaan de trap...

Theoretisch wordt er de komende dagen verder gegaan met de afwerking en dan komt er nog een mooie hekje op de zolder om het trappegat.

Kortom : ik ben echt hardstikke blij met deze trap !!

Ik heb wel gemerkt dat mijn fotocamera niet zo goed tegen stof kan......grrr....
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Zo, mooie trap hoor! Eindelijk die aluminium trap een schop geven en in stijl naarboven! ;)
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
37
www.arstorno.nl
Dit ziet er klantvriendelijk en ARBO veilig uit. Heel wat beter dan die trap waar ik mij met ware doodsverachting op waagde om een glimp op te kunnen vangen van de houtsoortenrijkdom op die hemelse hoogte.
Toch een lustoord voor de hobbyist die betaalbaar hout zoekt voor zijn project.
vr.gr. Jan Pranger.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
@Janp : Ik kan me nog goed herinneren hoe jij het alu-trapje beklom inderdaad....en toch ben je boven gekomen!! Deze trap loopt stukken veiliger inderdaad. Die rubber strips maken het geheel wel af. Toch maar eens nadenken of ik deze thuis ook niet wil ipv zo'n "ikea-anti-slip-plak-er-maar-op-strip"....

Er is tevens een begin gemaakt met het dichtleggen van het laatste stukje zolder. Daar komt een deel van het hout te liggen wat momenteel nog buiten onder de zeilen moet bivakkeren. Wanneer het eenmaal binnen ligt dan zal het vochtigheidspercentage ook weer dalen en dat werkt alleen maar prettiger.

Straks nog even naar de loods. Wil wat kersen selecteren voor een eigen project. Het plan is om een rubuuste schaal a la "De houtdraaierij" (jaja...zware concurrentie..ronald!!) te maken. Hoe Ronald de schalen voordraait...zo wil ik ze als eindresultaat...
Het is trouwens wel fijn dat we nu zo'n zaagselcontainer hebben, een perfecte plek om alle krullen kwijt te raken die ik op mijn zoldertje thuis produceer...
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Houtsoortenrijkdom op hemelse hoogte.

Ik las Jan P :eek: zijn reactie, zijn naam voor de zolder is HET gewoon. Hier kan je zo een zaak mee starten.

HG Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.