DTV naar een HH (Durf Te Vragen naar een Helpende Hand...)

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.089
2.604
Als je nieuwe lagerschalen wil draaien, neem je een stuk rond lagerbrons, Daar prik je een gat in, dan zaag je het doormidden, zaagkanten vlakken, helften op elkaar solderen, lager als een geheel draaien, lossolderen en dan de spleetopening op maat maken.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
I
Is er iemand met een 3D-printer (of andere slimme manier) om voor mij een adapter te maken om de lintzaag te voorzien van stofafzuiging?
Dit zijn de afmetingen die ik in gedachte heb. De aansluiting van de 35mm stofzuigslang mag een beetje konisch (van 34 tot 36mm), zodat deze goed erin klemt.
Ik betaal uiteraard voor de kosten.

Bekijk bijlage 101700
Ik zal een poginkje wagen op mijn draaibank van de week. Ik heb 36 mm dik plexiglas liggen. Alleen graag even een maximale buitenmaat van de aansluiting en de dikte van de flens door geven.
De gaten van 4 mm mag je dan zelf bepalen. Is dat wat?
Ik heb ook nog een stuk rond van grijze PVC liggen, maar dat is maar 62 mm rond. Terwijl die flens van jou 70 moet zijn. Als die kleinere maat ook mag, dan hoor ik het wel.
Doe maar via pb, dan kunnen we verder via telefoon of Whatsapp.
Het enige wat ik vraag, is dat je het zelf komt ophalen. EDIT, zullen we maar niet doen. Ik zag over het hoofd dat je ver weg woont. Dus dan wordt het verzenden.
Kosten? Heel simpel: De tegenwaarde van een flesje rode Zuidafrikaanse landenwijn van AH (€3,99)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bijtel

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.089
2.604
Wat is het probleem met je huidige lagerschalen? Zijn ze alle 4 hetzelfde? Zijn ze ovaal, ingevreten, zijn alle shims er tussen uit? Kan je foto's plaatsen? Technisch is het geen probleem. Ik heb alleen geen tijd en geen machines tot mijn beschikking. Als onze nieuwe hal af is, ga ik me weer wat op reparatiewerk richten. Maar dat kan nog wel even duren.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.424
686
Emst
Ik zal foto,s maken, die plaats ik vanavond.
Er zit speling op de lagers wat er niet meer ui te stellen is.
En ze zijn zijdelinks uitgesleten.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.115
241
Goeree-Overflakkee

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Dank je! Zo'n printservice had ik nog niet naar gezocht. Tekenen zou ik zelf nog wel kunnen (mits gratis software :geek:). Ik probeer het eerst via Jan, maar hou dit wel in gedachte voor iets anders. Wat zou zo'n adapter ongeveer moeten kosten verwacht je?
Geef mij maar een PB ik heb een 3d printer staan en kan hem wel voor je printen.
Kosten zal niet meer dan € 5,00 zijn incl verzenden
 
Laatst bewerkt:

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Dank je! Zo'n printservice had ik nog niet naar gezocht. Tekenen zou ik zelf nog wel kunnen (mits gratis software :geek:). Ik probeer het eerst via Jan, maar hou dit wel in gedachte voor iets anders. Wat zou zo'n adapter ongeveer moeten kosten verwacht je?
Bedoel je wat het kost als ik het voor je teken? Niks, leuk om iets voor een ander te kunnen doen. Aan print kosten denk ik dat je met €5 al heel ver komt.

Edit: Had de berichten van EvdL nog niet gelezen dus je bent al geholpen!
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.765
983
Omgeving Eindhoven
Ik heb ook een vraag. Zou er iemand iets 3D kunnen printen voor mij? Liefst regio Eindhoven (is makkelijker en scheelt verzendkosten), maar als het verzonden kan worden is dat ook geen probleem.
Het gaat om 2x een beschermkapje ergens voor van iets van 6 x 6 x 3 cm.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.765
983
Omgeving Eindhoven
Even een verduidelijking van mijn vraag (zit nu achter de pc).
Het is een afdekkap voor een elektromotor (stappenmotor) die ik ga gebruiken om mijn Hammer A3-31 elektrisch omhoog/omlaag te laten gaan (in ieder geval een poging te doen om dat voor elkaar te krijgen). Als het zover is dat het lukt laat ik er zeker hier wat van zien...

Ik heb een .stl-bestand (van Thingiverse) dat 2x geprint moet worden.
Mocht niemand het hier kunnen, dan ga ik op zoek naar een bedrijf dat het kan doen (maar hier is makkelijker).

Afdekkap.JPG
 
Laatst bewerkt:

janwijbrand

Actieve deelnemer
11 apr 2010
142
2
Rotterdam
Even een verduidelijking van mijn vraag (zit nu achter de pc).
Het is een afdekkap voor een elektromotor (stappenmotor) die ik ga gebruiken om mijn Hammer A3-31 elektrisch omhoog/omlaag te laten gaan (in ieder geval een poging te doen om dat voor elkaar te krijgen). Als het zover is dat het lukt laat ik er zeker hier wat van zien...

Ik heb een .stl-bestand (van Thingiverse) dat 2x geprint moet worden.
Mocht niemand het hier kunnen, dan ga ik op zoek naar een bedrijf dat het kan doen (maar hier is makkelijker).

Bekijk bijlage 103034
Ik wil wel een poging doen. Heb je een link naar het betreffende thingiverse-ding?
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.765
983
Omgeving Eindhoven
Heb je een link naar het betreffende thingiverse-ding?
Van onderstaande link graag 1x nema23_cover_right en 1x nema_cover_left..
Geef maar aan wat het kost als jij die beiden zou printen (mag in pb)
 

janwijbrand

Actieve deelnemer
11 apr 2010
142
2
Rotterdam
Van onderstaande link graag 1x nema23_cover_right en 1x nema_cover_left..
Geef maar aan wat het kost als jij die beiden zou printen (mag in pb)
Ik ga het even bestuderen!
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.765
983
Omgeving Eindhoven
Er is toch een wijziging gekomen in de plannen, de onderdelen hoeven niet meer geprint te worden. Maar toch nog bedankt voor je aanbod.

Ik heb me gisteravond namelijk bedacht dat mijn ‘probleem’ (het nodig hebben van geprinte onderdelen) eigenlijk een luxeprobleem is, en dat ik veel meer mogelijkheden zie. Ik kwam al op een flinke lijst van dingen waar ik de afgelopen jaren moeilijk mee heb lopen doen die makkelijker waren geweest met een geprint onderdeel... Dus na een avondje Google en YouTube heb ik vanochtend besloten zelf een 3D-printer aan te schaffen 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Er is toch een wijziging gekomen in de plannen, de onderdelen hoeven niet meer geprint te worden. Maar toch nog bedankt voor je aanbod.

Ik heb me gisteravond namelijk bedacht dat mijn ‘probleem’ (het nodig hebben van geprinte onderdelen) eigenlijk een luxeprobleem is, en dat ik veel meer mogelijkheden zie. Ik kwam al op een flinke lijst van dingen waar ik de afgelopen jaren moeilijk mee heb lopen doen die makkelijker waren geweest met een geprint onderdeel... Dus na een avondje Google en YouTube heb ik vanochtend besloten zelf een 3D-printer aan te schaffen 😎
3Dprinter.jpg
 

janwijbrand

Actieve deelnemer
11 apr 2010
142
2
Rotterdam
Er is toch een wijziging gekomen in de plannen, de onderdelen hoeven niet meer geprint te worden. Maar toch nog bedankt voor je aanbod.

Ik heb me gisteravond namelijk bedacht dat mijn ‘probleem’ (het nodig hebben van geprinte onderdelen) eigenlijk een luxeprobleem is, en dat ik veel meer mogelijkheden zie. Ik kwam al op een flinke lijst van dingen waar ik de afgelopen jaren moeilijk mee heb lopen doen die makkelijker waren geweest met een geprint onderdeel... Dus na een avondje Google en YouTube heb ik vanochtend besloten zelf een 3D-printer aan te schaffen 😎
Ok. Prima. De printer stond nog net niet aan.. Veel plezier met het 3D-print avontuur!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.