DTV naar een HH (Durf Te Vragen naar een Helpende Hand...)

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Zowel de strips als ook de schappen zijn verlijmt en geschroefd op een 12mm multiplex plaat die zwart geschilderd is. Denk dat de volgende tekening het wel duidelijk maakt

3D491561-4EFD-4D0D-9A1E-6F0A09ED21E4.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Hiertebreeddaartelang

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.279
215
't hoofd van Overijssel
Heb al twee jaar terug een EleksMaker® EleksLaser-A3 Pro Laser Graveermachine CNC Laserprinter gekocht en eigenlijk nooit aan de praat gekregen.

Is er iemand met ervaring die in de buurt van Zwolle die eens live kan helpen om het spul aan de gang te krijgen.

images
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.114
1.939
Klein-Brabant, Vlaanderen
Zowel de strips als ook de schappen zijn verlijmt en geschroefd op een 12mm multiplex plaat
dus de tanden van de schabben zijn in de strips gelijmd + eventueel een schroef door de mpx plaat tot in de tand ?
dat is de enige manier van bevestigen ?
als jij het zegt, dan zal het uiteraard zo wel zijn
wel verbazend dat dit houdt

1616831618902.png
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Heb al twee jaar terug een EleksMaker® EleksLaser-A3 Pro Laser Graveermachine CNC Laserprinter gekocht en eigenlijk nooit aan de praat gekregen.

Is er iemand met ervaring die in de buurt van Zwolle die eens live kan helpen om het spul aan de gang te krijgen.

images
Hallo, ik heb ook zo'n laser en werkt zonder problemen. Tegen welke problemen loop je aan dan?
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Totaal geen beweging................... in het begin kon ik nog vanuit de laptop links rechts sturen. Maar dat kan ook al niet meer.
Alle open deuren nagelopen? (Stekker erin, alle kabeltjes nalopen, vrijlopend/zelf met de hand wel te bewegen (even de riemen losgooien), krijg je 1 steppen wel aan de praat, komt er een signaal vanuit de besturing? (Zit er een calibratieprogramma bij?, werkt dat wel/niet?)
 

MrHLN

Actieve deelnemer
26 apr 2020
70
30
Noord-Holland
Op aanraden van ZotvanHout.

Ik zoek iemand in de regio Alkmaar die mij kan helpen bij het eenzijdig vlak maken van een ronde paal dmv Lintzaag en/of tafelzaag met voldoende zaag diepte.
Zie dit topic: Afvlakken paal
Groet, HLN

Edit: In plaats van durven te vragen moest ik durven aan te pakken. Klus geklaard met een elektrische schaaf. Ging echt uit de kunst
Groet, HLN
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bosquet

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
dus de tanden van de schabben zijn in de strips gelijmd + eventueel een schroef door de mpx plaat tot in de tand ?
dat is de enige manier van bevestigen ?
als jij het zegt, dan zal het uiteraard zo wel zijn
wel verbazend dat dit houdt

Bekijk bijlage 100832
Nee, de schappen zijn gewoon vlak tegen de multiplex plaat gelijmd en (van achter) geschroefd. De strips lopen namelijk niet door, zijn tussen de schappen op lengte gezaagd en wederom gelijmd en geschroefd
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.279
215
't hoofd van Overijssel
Alle open deuren nagelopen? (Stekker erin, alle kabeltjes nalopen, vrijlopend/zelf met de hand wel te bewegen (even de riemen losgooien), krijg je 1 steppen wel aan de praat, komt er een signaal vanuit de besturing? (Zit er een calibratieprogramma bij?, werkt dat wel/niet?)
Eindelijk even tijd gevonden om het stof er af te vegen en alle onderdelen (kabels, trafo en dergelijk) bij elkaar te vinden. Even een nieuwe onderwerp aangemaakt. Hier te volgen
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Is er iemand met een 3D-printer (of andere slimme manier) om voor mij een adapter te maken om de lintzaag te voorzien van stofafzuiging?
Dit zijn de afmetingen die ik in gedachte heb. De aansluiting van de 35mm stofzuigslang mag een beetje konisch (van 34 tot 36mm), zodat deze goed erin klemt.
Ik betaal uiteraard voor de kosten.

IMG_20210412_095306.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.418
685
Emst
Is er iemand die 2 bronzen glijlagers, die in elkaars verlengde zitten, voor mijn draaibank kan maken?
Ik heb begrepen dat je hier een kotterbank voor nodig heb
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.040
2.576
De hoofdlagergaten van je draaibank zijn toch al gelijnboort? Daar kan je dan toch nieuwe bronzen lagers in monteren? Lijnboren hoeft gewoonlijk alleen als je gegoten lagers hebt.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.418
685
Emst
De lagergaten hebben een onderstuk en voor en achter een losse kap.
Ik heb zodoende 4 lagerschalen nodig.
Het is voor mijn Kirchner draaibank.
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Is er iemand met een 3D-printer (of andere slimme manier) om voor mij een adapter te maken om de lintzaag te voorzien van stofafzuiging?
Dit zijn de afmetingen die ik in gedachte heb. De aansluiting van de 35mm stofzuigslang mag een beetje konisch (van 34 tot 36mm), zodat deze goed erin klemt.
Ik betaal uiteraard voor de kosten.

Bekijk bijlage 101700
Ik kan je wel aan een 3D model helpen, ik kan echter niet zelf printen, kan wel via: Local 3D Printing Service in Amsterdam Nh Nl | makexyz.com
 
  • Leuk
Waarderingen: Bijtel

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.