Vandaag stond in het teken van opruimen en schoonmaken/onderhoud
De kolomboor was in de loop der tijd best vies geworden, deze had een kleurtje gekregen dat ik begon te twijfelen aan vliegroest
Met een doek wasbenzine in de weer en binnen de kortste keren stond de kolomboor zo te glimmen dat zelfs Ali G hierbij zou verbleken
Dus het hele apparaat maar eens lekker schoongemaakt en daarna in de wd40 gespoten
Vervolgens was de vandikte bank aan de beurt, die had tijdens de verbouwing 2 nachten buiten onder een zeiltje (en onder de carport) moeten doorbrengen, dat heeft toch wat vliegroest op het blad doen verschijnen, de andere reden was dat bij het vandikte schaven in merkte dat de eerste planken met een beetje kracht ingeschoven moesten worden, het leek wel of de eerste rol niet liep
Ik heb eerst alles met wasbenzine schoongemaakt
Vervolgens met korrel 600 en korrel 1000 (abranet) geschuurd, daarna een laagje wd40 uitgewreven
Dát ziet er een stuk beter uit en voelt ook weer lekker glad aan, wellicht in een later stadium dat ik er nog eens korrel 2500 na schuur en dan de poets machine er overheen haal, maar of dat nodig is weet ik (nog) niet
Dit verklaarde natuurlijk niet die moeizame rol, dus kappen er af en daar de boel schoonmaken
Alles was goed gangbaar, dus daar zal het niet aan liggen (denk ik) door aan de tandwielen te draaien kreeg ik beide rollen prima in beweging
De tandwielen en ketting waren wel vies en er zaten ook de nodige krullen in, of dat het geweest is weet ik niet, maar de boel is weer schoon en ingevet dus dat moet goed zitten
Vanaf dag één zat ik met een grote diepvrieskist opgescheept, dat ding ging van links naar rechts en weer terug maar nooit de goed kant op, er uit !
Hier linksonder is het onding al te zien
Daar is nu verandering in gekomen, hij is weg, YESSSSSSS.....
Een hele verbetering !
Dit is niet de indeling voor die muur maar even tijdelijk zo de spullen neergezet
Volgende issue:
Er zijn allerlei losse (grote) dingen voor oa. de CMS modules die ik graag wil opbergen
Ik ben er nog niet zeker van, maar ik denk dat ik een diepe lade ga maken
Op het blad heb ik een deel even neergelegd, de twee rolmaten visualiseren de maximale breedte van de la
Er zijn nog meer spullen dus één la volstaat niet, het moeten er 2 boven elkaar worden (denk ik)
Ik heb nog even getwijfeld of die modules voor de frees niet op 1 of andere manier op een redelijke manier aan de cleats gehangen kunnen worden maar daarvoor zijn ze, eenmaal volledig gemonteerd, te groot
Met die geleider er in geschoven is het gevaarte ca. 25cm hoog en 30cm diep (om over de breedte nog maar te zwijgen) en die geleider trek je er (als hij er eenmaal in zit) niet zomaar ff uit
Als iemand een goed idee heeft, dan hoor ik dat heeeeeeeel graag
...Wordt vervolgd