Zo door de dag heen verschillende dingen in elkaar geknutseld, de houder voor de schroefboormachine, decoupeerzaag en verfbrander ben ik niet heel tevreden over, het steekt te ver uit en dat komt een beetje lomp over
Maar eerst.... eerst heb ik het fijnstoffilter weggehaald, ik had die even tijdelijk opgehangen omdat deze in de weg stond, nu had ik elders plek om hem even op te bergen en hij hing in de weg om de french cleats door te kunnen trekken, bij deze opgelost
Zoals voorgenomen moest er voor de accuboormachine en decoupeerzaag een houder komen, tijdens het zoeken naar wat anders kwam ik ook de verfbrander tegen, qua model zou dat wel in de zelfde houder passen leek me
Zo gezegd, zo gedaan en voila....een houder
Achteraf niet heel tevreden, hij steekt te ver uit en dat ziet er heel rommelig uit, wordt tzt dus vervangen
Handig is het wél, heb er meteen gebruik van gemaakt
Zie hoe ver dat ding uit steekt
Ik ergerde me al een tijdje aan de afwijking van de laser op de kapex, even op internet gekeken en dat leek niet moeilijk
een stuk MDF vast geklemd, ondiepe zaagsnede gemaakt, aan de schroefjes gedraaid en hopla, een goed uitgelijnde laser
MAAR, de rechts laser krijg ik alleen beeld op als ik die heel ver naar links draai (de verkeerde kant op dus) naar rechts (op de goede plek) krijg ik alleen beeld als ik de zaag geheel naar voren trek
de laser doet het dus wel maar ik krijg niet altijd beeld, wat dit nu weer kan zijn ?!
Kapex klaar, verder met ophangplekjes
Hamer... check
gehoorbeschermers... check
Voor de LS-positioner-duw-apparaat ook maar een bakje gemaakt, is een beetje te groot/lomp geworden, later misschien wat aanpassen
En dan kijk je zo eens in de rondte, de cleats beginnen lekker te vullen maar de werkbank....die lijkt er niet leger op te worden
Het is eigenlijk tijd om te chillen maar het gaat wel lekker dus begonnen aan een nieuwe houder voor de beitels, het zijn er meer dan in het huidige rek passen.
2 benchdogs, een lat als geleider en afstandhouder en duwdingetje om vingers te sparen
en ik ben tevreden een kaarsrechte zaag snede, daaruit blijkt maar weer dat het gatenpatroon en de cms modules perfect op elkaar zijn uitgelijnd
Gaatjes boren met de ecotools-kunstofboren gaat prima in MDF, laag toerental op de kolomboor zodat de boor niet verbrand