Jos Cuypers zei:
voor de gebruiker is het altijd een compromis tss kosten en baten, en gezien dit hobby is (ik denk niet dat je professioneel industrieel bezig bent) ga je altijd terechtkomen bij laag rendement toestellen.
Nou dat valt mee ! Met een cycloon zoals ik die nu maak kan je heel goed uit de voeten, zou tot zo'n 5 a 6 Pk dik voldoen... maar 3 KW (ca 4 pk) lijkt mij voor hobbysisten een mooi compromis.
En je komt nu op het punt waar ik begon vorige maand.
Ik probeer nu een betaalbare oplossing de vinden.
Ook probeer ik een bijdrage te leveren aan de bewustwording van de problematiek
Met de manier waarop ik nu een degelijk goed werkende cycloon maak ben ik op de goede weg.
Het concept is simpel: Ik doe het niet als bedrijf, ik doe het als een hobbyist voor hobbyisten
De Cycloon die ik nu maak kan iedereen zijn afzuiger die die hij al heeft sterk verbeteren.
Zo hebben we het nu bij Puff gedaan en het werkt. Behoorlijk goed zelfs.
Ik maak de basis onderdelen en de prijs zal afhangen hoeveel je zelf verder aan kan doen.
Daar kom ik in een later stadium uitvoerig op terug met mijn toelichting over de fluid-pricing
Omdat de ventilator zo'n belangrijk onderdeel is en er weinig goed en toch betaalbaar spul op de
markt is ben ik me nu daarin begonnen te verdiepen en de hulp van input vanuit de
gebruikers en de aanwezige kennis onder de forum leden een stukje verder te komen
'T is een beetje spijtig die crisis nu want ik heb al gezien dat er in china best
nog wat bruikbaars aan componenten voorhanden is .
Stofafzuiging is altijd een beetje het ondergeschoven kindje in de hobby sfeer geweest.
Je koopt liever een mooie machine dan geld steken in iets waar je ook zondermee kan
(je accept de stof dan gewoon)
Zo gaat het al jaren de levenciers leveren relatief goed kope afzuigers
maar die voldoen eigenlijk niet maar je hebt iets .
Nu de laatste jaren de aandacht voor schone longen en de gevaren van fijnstof
toeneemt en de noodzaak duidelijker wordt moeten we toch iets gaan doen
De recente ontwikkeling maakt dat op een trieste wijze extra duidelijk
de mensen met stof longen zijn nu de meest kwetsbaren, daar hoor ik
nu dus ook bij. (na al 2x een longonsteking te hebben gehad )
Cor die hier ook actief is met fijnstof lucht filters weet er wel het nodige over te melden denk ik
Stay tuned !!
PS
https://www.theguardian.com/environ...rgan-and-cell-in-the-body-finds-global-review