Blog : Mijn belevenissen in houtland

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Schuiven op een papieren plattegrond vind ik ook altijd fijner. Dan lukt het mij idd ook sneller om iets te verplaatsen als digitaal. Meestal plak ik de uitknipsels op en dun plaatje mdf oid wat ik mee uitzaag, dan blijven ze stabieler (en ook beter liggen bij een beetje wind).

En als je er ongeveer uit bent, dan de machines op ware grootte uittekenen op een rol behang en fysiek in de werkplaats wegleggen (of op de vloer uitzetten met schilderstape voor oa stellingen), om er omheen te kunnen lopen en te kijken of de looproutes/werkruimte ook voldoende en logisch zijn? Dan kan je het pas echt goed zien en voelen is mijn ervaring.

Maar een mooi vooruitzicht in ieder geval. Ik ben benieuwd naar de foto's, en natuurlijk om het in het najaar in het echt te komen bekijken. Ik wilde nog steeds een keer langskomen (ipv alleen hout afhalen bij de deur ivm corona), dus dat wordt meteen een goede reden om weer een rit naar het noorden te gaan maken...
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@klusrob Dat is precies het plan. Heb al mooie berg schilderstape gehaald.

We hopen zaterdag aan t einde van de dag het afbreek en opruimwerk klaar te hebben. Zaterdag maken we ook al een klein begin met het opbouwen. Waterleidingen leggen, hekwerk voor 1e verdieping en alvast wat schilderwerk. Iedere m2 geschilderd is al weer 1 hahaha

Vandaag is er weer wat hout binnengekomen . Eigenlijk wilde ik dat tot een minimum berperken maar dit had ik echt nodig...of wilde ik het gewoon graag hebben. 1 van de 2 . Het merendeel direct geschaafd zodat de tekening in t hout beter zichtbaar is. Fijn om zo'n hele berg hout te schaven. Dat doe ik toch het liefste.
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Ik heb vandaag een mailing gekregen met nieuws over de verhuis en wat foto's... Dus als jullie ook een abo hebben op de mailings, dan zal ie ook wel "in de bus vallen" :p

Veel succes met de verhuis Rick!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Hallo hallo allemaal

De tijd gaat momenteel erg hard. Verhuizen is erg leuk maar ook erg uitdagend. Het reguliere werk gaat ook door natuurlijk. Deze week veel hout ingekocht. Gelukkig kan een deel tijdelijk bij de leverancier blijven staan maar een ander deel moest daar zsm weg... oa iep,noot,alder en linde. Daar ga ik straks een plekje voor zoeken.

De nieuwe locatie vordert gestaag. Momenteel nog veel schilderwerk. We hopen aanstaande dinsdag te beginnen aan de verdiepingsvloer. Daar komt een nieuwe laag 18mm underlayment overheen. 350m2 is dan een best groot stuk hahaha. Gelukkig is er volgende week 1 extra hulpkracht.

Vanmiddag rondje boodschappen doen. Van verf tot versnaperingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@hartvoorhout.jouwweb.nl Altijd welkom!!!

Verhuizen is een mooi iets maar ook wel erg druk. Je kan je tijd maar aan 1 ding besteden he. Dit weekend gaan we eens precies alles opschrijven wat er moet gebeuren en wanneer dat dan moet gebeuren. De grote klussen lopen gestaag door. Meeste grote wanden zijn geschilderd en dat ziet er al beter uit. Meeste tijd gaat vaak zitten in al die kleine klusjes.

We hebben nu dus ook een stuk buitenterrein, ik weet niet wat erin de grond zit hier maar planten groeien er erg hard op. Daar moet ik dus even naar kijken. Ben gek op planten maar nog meer op een nette werkomgeving.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
@hartvoorhout.jouwweb.nl Altijd welkom!!!

Verhuizen is een mooi iets maar ook wel erg druk. Je kan je tijd maar aan 1 ding besteden he. Dit weekend gaan we eens precies alles opschrijven wat er moet gebeuren en wanneer dat dan moet gebeuren. De grote klussen lopen gestaag door. Meeste grote wanden zijn geschilderd en dat ziet er al beter uit. Meeste tijd gaat vaak zitten in al die kleine klusjes.

We hebben nu dus ook een stuk buitenterrein, ik weet niet wat erin de grond zit hier maar planten groeien er erg hard op. Daar moet ik dus even naar kijken. Ben gek op planten maar nog meer op een nette werkomgeving.
Roundup....
 
  • Leuk
Waarderingen: henkverhaar

hdv

Post veel
24 nov 2019
845
441
Noord-Veluwe
Nah, die troep moet je niet in je buurt willen hebben. Wat een tinnef is dat zeg. Bedenk dat als het zo goed is in leven doden, dat het dan in bijna alle gevallen ook niet goed voor jezelf zal zijn.

Ik heb ooit eenzelfde soort "probleem" gehad. In mij geval was de oplossing simpelweg bestraten. Dat moest sowieso toch, want er moest een palletwagen over kunnen rijden. Om begroeiing tussen de tegels/klinkers tegen te gaan gebruikten wij harsgebonden zand om de kieren te vullen. Voor zover ik kon nagaan was dat een redelijk mooie oplossing qua milieu en uit eigen ervaring kan ik bevestigen dat het goed werkte en ook nog lang stand hield. Toen wij dat terrein na 11 jaar verlieten was dat zand nog steeds zo dicht dat er geen onkruid groeide.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Nah, die troep moet je niet in je buurt willen hebben. Wat een tinnef is dat zeg. Bedenk dat als het zo goed is in leven doden, dat het dan in bijna alle gevallen ook niet goed voor jezelf zal zijn.

Ik heb ooit eenzelfde soort "probleem" gehad. In mij geval was de oplossing simpelweg bestraten. Dat moest sowieso toch, want er moest een palletwagen over kunnen rijden. Om begroeiing tussen de tegels/klinkers tegen te gaan gebruikten wij harsgebonden zand om de kieren te vullen. Voor zover ik kon nagaan was dat een redelijk mooie oplossing qua milieu en uit eigen ervaring kan ik bevestigen dat het goed werkte en ook nog lang stand hield. Toen wij dat terrein na 11 jaar verlieten was dat zand nog steeds zo dicht dat er geen onkruid groeide.
Ja echt goed voor het milieu veel bestrating…. Goed voor de waterhuishouding, warmte en waterberging. Beetje verstandig met de juiste middelen spuiten en de rest bijhouden is voor grote oppervlaktes een prima alternatief.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
845
441
Noord-Veluwe
Liever geen azijn gebruiken. Azijn is erg slecht voor het bodemleven. Bovendien is het gewoon verboden.


Stoom werkt trouwens inderdaad wel erg goed om wortels te doden, maar je moet de boel wel lang genoeg verhitten. Toevallig ben ik tot 2 jaar terug medebezitter geweest van een bedrijf dat op die manier bedrijventerreinen reinigde, dus ik denk er iets van te weten.

Overigens ben ik het eens met @Scheppie dat bestraten ook niet 100% goed is, maar als je een buitenterrein bedrijfsmatig wilt kunnen gebruiken, dan zul je meestal ook spullen moeten kunnen verplaatsen. Dan is een verharde ondergrond toch echt gewenst. Maar ivm het doorlaten van water (goed voor zowel het bodemleven als de begaanbaarheid van het terrein), dan zijn tegels en klinkers in ieder geval beter dan asfalt.

Ik zou het allemaal in verhouding blijven zien. Een pand dekt ook een stuk grond af, dus wat extra bestrating is geen ramp. Gif gebruiken (en zeker gif dat langdurig aanwezig blijft) lijkt mij meer impact hebben. Zeker als het ook nog eens met een bijna aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aannemelijk is dat het ook slecht is voor je eigen gezondheid.

Maar goed, voordat deze discussie een kant op gaat waar Rick niets aan heeft stel ik voor dat we weer terug gaan naar het oorspronkelijke onderwerp...
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Hallo Allemaal

Het buitenterrein is grotendeels al bestraat. In een paar weken tijd stond het alweer vol met onkruid. Vooral bramen duiken overal tevoorschijn. Gisteren zijn we 2 uurtjes bezig geweest met het hele gezin. Best gezellig en bepaalde stukken zien er weer super uit. Komend weekend nog zon actie en dan zijn we op de helft denk ik.

Naast het pand ligt een hele strook waar ik tot op heden nog geen bestemming voor heb gevonden . Goede kans dat er hout komt te staan hahaha. Hier is slechts de helft bestraat. Ik zal eens informeren naar een handige manier van bestrating. Ik zie wel wat in die grote betonnen stelconplaten.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Hallo Allemaal

Het buitenterrein is grotendeels al bestraat. In een paar weken tijd stond het alweer vol met onkruid. Vooral bramen duiken overal tevoorschijn. Gisteren zijn we 2 uurtjes bezig geweest met het hele gezin. Best gezellig en bepaalde stukken zien er weer super uit. Komend weekend nog zon actie en dan zijn we op de helft denk ik.

Naast het pand ligt een hele strook waar ik tot op heden nog geen bestemming voor heb gevonden . Goede kans dat er hout komt te staan hahaha. Hier is slechts de helft bestraat. Ik zal eens informeren naar een handige manier van bestrating. Ik zie wel wat in die grote betonnen stelconplaten.
Wellicht worteldoek onder de bestrating - dat helpt geen jaren, maar vermindert wel de (snelheid van) groei van hogere planten. Hoef je op korte termijn alleen de voegen aan te pakken. Persoonlijk zou ik dat met glyfosaat aanpakken (zeker als er geen oppervlaktewater of rioolputten in de directe omgeving is/zijn), maar branden, met een dakbrander gaat ook prima. Is dan wel weer niet CO2-neutraal...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.