Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@MaVa Ik zal t zeker melden wanneer ik hulp kan gebruiken.

Vandaag nog 1 afspraak in de potentiële nieuwe werkplaats en dan heb ik globaal een idee van de kosten. Bijkomende uitdaging is wanneer t werk uitgevoerd kan worden. Zoveel mogelijk doen we in eigen beheer maar bepaalde zaken besteed ik toch liever uit.

Daarna nog lekker even wat hout schaven voor orders die deze week nog de deur uitgaan.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Als het pand wat je op het oog hebt verder echt naar je zin is, zou ik voor je het contract tekent er een constructeur aan laten rekenen..
Volledig mee eens. Veel verdiepingsvloeren in bedrijfspanden zijn zelfs zonder vergunning gebouwd (dus illegaal), dan weet je bijna zeker dat er nooit een constructeur naar heeft gekeken. Bij controle bekijkt de constructeur (als het goed is) ook de gevolgen voor de rest van de constructie en de fundering.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Inderdaad. Bovendien helpt het erg veel richting verzekeraar als je ooit wel gezeik krijgt en dan een bouwkundig rapport kan overleggen (vraag niet hoe ik daar achter ben gekomen... :censored: )
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Helemaal mee eens. Doe liever dingen in 1 x goed dan half werk. Geldt voor zo'n vloer maar ook electra . Daar gaat ook best een partij werk inzitten. Er lopen veel leidingen maar alles kijken we na voordat we het aansluiten.

Hoop komende week weer meer tijd te hebben voor het normale werk. Daar is het niet veel van gekomen afgelopen week.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
vandaag op de koffie langs geweest, mijn ovangkol werkbank-top opgepikt en natuurlijk ook weer veel te veel ander hout meegenomen (die chechen is mooi zeg)
allemaal jouw schuld Rick

IMG_3113.jpg
op de voorgrond ligt de nieuw werkbank-top ondersteboven, op de achtergrond mijn oude Sjöberg "op maat" verzaagd met nieuwe beuken ladefrontjes (eenmaal wat verder gevorderd zal ik een aparte topic openen)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@Charel09 t was weer erg gezellig he. Mooi werkblad en ook mooi zwaar hahaha

@Wim Kluck hahaha

Deze week zijn we zeer fanatiek aan het opruimen. Een mens verzamelt nogal wat. Een deel gaat natuurlijk mee naar de nieuwe werkplaats maar een deel gaat weg. T gros heeft nu alweer een nieuw onderkomen gevonden.

Hopelijk hoor ik deze week meer over het pand waar we naar toe willen. Makelaar even op vakantie en wachten is niet mij sterkste punt.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Jippie!!!!!!!!!!!! Contract getekend!!!!!! Zo, daar ben ik echt blij mee. We zijn direct begonnen met het leeghalen en strippen van de bedrijfshal. Komende 3 maanden gaan we besteden aan het opknappen van het geheel. Klussen variërend van behang eraf halen tot aan aanleggen elektrische installatie. In de tussentijd gaan we verder met het opruimen in de huidige werkplaats. Daar moeten heel wat bouwwerken afgebroken worden voordat we het pand kunnen verlaten.

Er staan drukke maanden voor de boeg. Planning verhuizing is ergens september. Daarover later meer.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Foto's zullen binnenkort volgen waarschijnlijk. Eerst poosje bezig om het een beetje toonbaar te maken.

@Wim Kluck jij hebt ook echt geluk he hahaha ook onze @rendew natuurlijk

Straks gaan we weer een paar uurtjes bezig. Keuken/kantine en toiletgroepen schoonmaken. Niet het fijnste werk maar wel fijn als dat klaar is hahaha
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Hahaha @Wim Kluck Je hebt groot gelijk.

Naast het opdoen van veel kennis heb ik door het forum ook veel mensen leren kennen. Door de jaren heen ontstaan er dan ook vriendschappen. Dat vind ik het mooie van een gedeelde passie.

Afgelopen vrijdag zat ik met een groepje mensen in de nieuwe werkplaats te overleggen wat er moest gebeuren. Allemaal heb ik ze leren kennen via onze gezamenlijke voorliefde voor houtbewerking. Echt blij mee!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroen B

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Vandaag ben ik een jojo tussen beide werkplaatsen. Het erge is dat is dat zelf zo gepland heb. Domme Rick.

Afgelopen tijd veel mooi hout weten te kopen. Van taxus tot mansonia. Dit blijft allemaal nog grotendeels even staan bij de leveranciers. Anders moeten we het met een paar maanden weer verhuizen.

Vandaag hoop ik alles in te kunnen tekenen. Welke machine komt waar? Waar komen de stellingen? Er ligt een grote plattegrond klaar en de machines zijn ook uitgetekend. Even uitknippen en dan kan ik lekker schuiven. Persoonlijk vind ik dit fijner dan op een computerscherm. Gaat een mooie dag worden
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.