Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
We wachten de foto's af van de bedrijfsfitness Rick ;)

Hahaha...ja... dat was een mooi beetje hout. Alleen het purperhart was 1 hele dag werk om te verwerken. Maar dan hebben we ook weer genoeg 1e keuze materiaal.

Deze week heb ik weer wat Mansonia kunnen kopen. Mooi alternatief voor Amerikaans notenhout. Straks weer richting werkplaats, het wordt weer een ochtend vol bezoek.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Vandaag ben ik bijna de hele dag aan het opruimen geweest. En dat is opruimen in de ruimste zin van het woord. Van het opruimen van geprijsd hout in de stellingen tot aan het "schoonzagen" van een bundel gebakken eik. Na een tijdje zagen is de bundel wat kleiner maar wel 100% bruikbaar hout.

De "resthout" bak zit heeeeelemaal vol. Al vele houtbewerkers heb ik blij gemaakt met diverse pakketten hout. echt van alles zit er tussen, van eik tot wenge. Soms maken we er zelf ook dingen van maar dat staat de tijd even niet toe.

Morgen weer verder met het opruimen en dan kunnen we woensdag weer bezig met het klaarmaken van orders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fredje kroketje

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Hallo Charel
1e kerstdag en nieuwjaarsdag zijn we gesloten. Verder regulier geopend. En uiteraard kan er buiten de openingstijden vaak wel eaa gepland worden.

Zoals ieder jaar gaan we ook weer inventariseren. En dan merk je pas hoeveel hout er ligt. Muziekje aan, kopje koffie erbij en begin bij de eerste stelling.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
En toen moest de deur weer sluiten voor een aantal weken. Alle afspraken afgezegd en waar mogelijk gaan we proberen eaa te regelen via foto's en daarna het hout op sturen. Excuses voor het ongemak.

Zo werk ik best vaak. Iemand zoekt hout en via Whatsapp stuur ik foto's, afmetingen en prijzen. Zo "zie" je toch wat je koopt. Voor mij een kleine moeite.

Morgen eerst maar een een plan maken hoe we de komende weken gaan inplannen. Er liggen nog meer dan voldoende klussen voor de komende tijd en daarnaast vind ik het zelf erg leuk om nieuwsbrieven te sturen naar onze klanten.
 
  • Leuk
Waarderingen: zeno, Taab en Hkuit

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
En dan zit je zo in t nieuwe jaar!! Helaas nog steeds in lockdown maar waar mogelijk helpen we iedereen aan hout voor zijn of haar projecten. Orders komen binnen via telefoon, sms, whatsapp,Instagram,mail...nog net geen postduif met een lijst houtwensen.

Vandaag is er een mooie verzameling hout geleverd. Allerlei maten en kleuren, mooi vak heb ik toch. Vanmiddag slingeren we de zaag aan om direct een deel te verwerken voor 2 klanten. Mijn handen jeuken nu al.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Eik,es,iep,padoek,purperhart,ebben,zebrano,morado,esdoorn en khaya...gisteren allemaal in de vingers gehad. Waar de ene vraagt om traptreden zoekt de andere 12mm dikke plankjes om kistjes te maken.

Vandaag heb ik wat externe hulp ingeschakeld bij een wat groter project met tijdsdruk. Grote tafel in Limba, Al het grove werk is gedaan. Nu moet alles in elkaar gezet worden en daarna transport klaar maken. In de tussentijd kan ik de lopende orders verwerken. Gaat een mooi dagje worden!!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@Handtools only je bent van harte welkom

Het was weer een mooie combi van allerlei soorten klanten. Waar de ene zijn tafelblad kwam ophalen kwam de andere kijken naar stukjes quilted maple.

Komende week heb ik een zogenoemde "bufferweek" Het bevalt ons goed om af en toe zo'n week in te plannen. Geen grote klussen in die week. Vooral veel opruimen,onderhoud en soms klusjes afronden die iets uitgelopen zijn. Iets meer tijd voor bak koffie en praatje over houtbewerken , heerlijk weekje gaat t worden denk ik.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
En dan is het alweer halverwege maart. Wow, tijd vliegt soms echt voorbij

Deze week komt er eens geen hout binnen. Mooi de tijd om huidige voorraad te verwerken voor mijn mede houtbewerkers. Komende week gaan we het kers en perenhout weer aanvullen. Plankjes vlakken en op dikte schaven,heerlijk om te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 3dmazter

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Het is weer zaterdagochtend. 1 van mijn favoriete ochtenden in de week. Altijd gezellig druk, mooi een ochtendje over hout kletsen en koffie drinken...Hahaha

Vanmiddag is het weer tijd voor de "verbeter elke week 1 ding aan de werkplaats" actie. 2 transportkarren krijgen wat liefde en aandacht. Wielen smeren en even een fris laagje verf erop.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Wat hebben wij een bijzondere paar weken gehad.

Ik wist dat er plannen lagen om het gebied waar ons pand staat te ontwikkelen. Vorige week heb ik definitief te horen gekregen wanneer ik het pand moet verlaten. Pfff..weer verhuizen, wat een ellende. Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel zei een wijs man eens. De zoektocht naar een ander pand was al in gang gezet maar nu iets fanatieker.

We zoeken gewoon grote doos met kantoor en toilet. Liefst wat ouder aangezien dat ons meer aanspreekt. Allerlei panden al bekeken om goed beeld te krijgen wat er op de markt is.....en dat is erg weinig helaas.

Woensdag gaan we ergens voor 2e keer kijken. Da's een goed teken.

Verhuizing wordt een spannend geheel. Door de jaren heen hebben we nogal wat verzameld hahaha. Vele werkbanken, machines en een heleboel hout.

Wordt vervolgd
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
895
758
Nootdorp
Waar zoek je precies. In Nootdorp en omgeving ben je ook van harte welkom :D. Om de verhuizing makkelijker te maken kan je natuurlijk veel hout in de aanbieding doen. Help ik je dan als ik de auto weer een keertje vol laad...

Maar gekheid op een mooi stuk hout. Succes met de zoektocht en alle rompslomp er omheen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.