Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Deze dag was zo om. Jemig, tussen klaarmaken van orders en nadenken over een andere locatie was het zo tijd voor avondeten. Straks even een lijstje maken voor morgen zodat we alles goed bekijken. Zal er vannacht vast al wel over dromen hahaha
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
707
282
RegioRotterdam
Ergens regio Rotterdam? Lege ouwe dozen zat hier en je zult hier (zoals ik gemerkt heb) weinig concurrenten vinden.
Anyway, succes met zoeken.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Zwolle wil ik liever niet uit. Ik breng best wat tijd door in de werkplaats en wil reistijd minimaal houden. Vaak moet ik "even" naar de werkplaats als iemand zijn hout wil ophalen. Die flexibiliteit vind ik erg prettig.

We hebben een locatie op het oog. Nu uitzoeken wat er gedaan moet worden om het "masave" klaar te hebben.

Mocht iemand verstand hebben van belasting van verdiepingsvloeren stuur dan aub even berichtje. Er zit een enorme vloer in die ik graag wil gebruiken voor deel werkplaats en deels "houtwinkel". Er lopen enorme metalen ipe balken maar mijn kennis ligt niet op het gebied van constructie.

Vannacht al gedroomd over verhuizen dus het houdt de gemoederen bezig. Best zin in een nieuwe locatie. Niets mooiers dan indelen van werkplaats.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mbeldman

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Als het pand wat je op het oog hebt verder echt naar je zin is, zou ik voor je het contract tekent er een constructeur aan laten rekenen. Ik neem aan dat er geen gegevens van de verdiepingsvloer aanwezig zijn bij de verhuurder of vorige huurder? Het zijn over het algemeen geen ingewikkelde berekeningen en je hebt dan duidelijke gegevens over hoe je de vloer kan belasten. Zijn er dan aanpassingen nodig voor hoe jij de vloer wil gebruiken, kunnen die gelijk meegenomen worden in het kostenplaatje van je verhuizing.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
@Superkees . Hoe bedoel je precies?
Als bijvoorbeeld de overspanning 10 meter is en het profiel IPE 500, dan zegt de tabel 17.600 kg. Als je twee van deze liggers naast elkaar hebt, met bv een afstand van 10 meter onderling, dan deel je 17.600 / 10 x10 = 176 kg /m2 wat je gemiddeld per vierkante meter kwijt kan.
*opmerking van Mink hieronder is hierin verwerkt.
 
Laatst bewerkt:

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
390
173
Groene Hart
Ik ben geen constructeur, en ik zou de tabel gelezen hebben als: 17.600 kg per IPE profiel van 10m , omdat er boven staat: "belasting in kg" en verwacht dan een maximale belasting die 10 maal zo klein is als @Superkees berekent. Maar ik laat me graag overtuigen van mijn ongelijk, het scheelt namelijk nogal...
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Met een beetje geluk krijg ik volgende week tijdelijk de sleutel van dit pand. Er moet nogal wat gebeuren. De makelaar omschreef het als een ruwe diamant. Hahaha..klopt helemaal.

Naast upgrade van electra zal er ook cosmetisch nogal wat mogen gebeuren. Hal werd vooral gebruikt als opslag. Maar aangezien ik er nogal wat tijd zal doorbrengen is een laagje verf bv niet verkeerd.

Er komt dus een boeiende week weer aan. Gelukkig is het nu zaterdagochtend, 1 van de mooiste ochtenden in de week vind ik. Altijd gezellig hier.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Ruwe diamant is makelaarstaal voor bouwval. Maar jullie zijn zelf handig en je kan de vaste huurlasten vast wat naar beneden bijstellen. Als je er voor de lange termijn heen gaat, zijn dingen als laad en losmogelijkheden , parkeren en locatie in de buurt van je huis van meer belang.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck en mink

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
En dan is het alweer maandag. Deze week gaat het mooi druk worden. Er staan een mooi aantal orders die we klaar mogen maken. Van eikenhout voor een salontafel tot aan notenhout. Tussendoor heb ik wat afspraken staan betreffende de nieuwe locatie. Een soort jojoweek hahaha.

Gelukkig komt er deze week in principe geen nieuwe voorraad binnen. Dat geeft iets meer ruimte. Als je ook nog een trailer vol hout mag verwerken dan gaat de tijd echt hard.
 

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Was deze week nog aan het denken van: het is dringend weer eens tijd om richting Zwolle te gaan. Niet te geloven dat dit al locatie 4 is die ik zal leren kennen. Nieuwe plannen zijn altijd leuk. De spanning om alles geregeld te krijgen, het plezier in de inrichting, de mogelijkheid om het nog beter te maken. Alvast veel plezier met het plannen en klaarmaken.
Indien je hulp nodig hebt, laat gerust iets weten. Vele handen maken licht werk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.