Heb je nog meer yellow poplar (ik neem aan dat het om tulipwood gaat?), en zo ja kun je dat ook dun geschaafd leveren? Mijn zoon gaat een surfplank maken en we denken erover om de dekken van yellow poplar te maken.
http://www.woodworking.nl/archive/index.php/t-4928.html
Deze kwam ik net nog tegen. Het leek me tof om een dag te organiseren voor mede houtgekken. Toen had ik nog geen externe locatie en dus hebben we de achtertuin gebruikt. Op deze foto zie ik een aantal mensen staan die ik leerde kennen als medehoutbewerker maar die ik nu tot mijn vrienden reken. Dat is toch wel het mooie van het uitoefenen van dezelfde hobby.
Zo vind ik het bijzonder jammer dat bv onze Rendew niet in Zwolle woont....Amsterdam-Zwolle is net even te ver om gewoon een bakkie koffie te doen. Maar dankzij Skype wordt de wereld een stuk kleiner. Ook mijn vrienden uit Lemmer,hoorn en leeuwarden.....verhuis allemaal nu naar Zwolle...dan regel ik elke zaterdagmorgen lekkere koeken bij de koffie
Gisterochtend heb ik de stellingen in de werkplaats netjes geordend zodat ik de nieuwe aanvoer deels gelijk in kan pakken. Meer stellingen is natuurlijk fijn maar dit past me eigenlijk wel goed. Fungeert gelijk als een soort van rem. Ik wil graag de beste houthandel in kleine hoeveelheden worden, daarvoor ben ik dus geen bergen hout voor nodig. Verder is dat ook beter voor het lichaam. Gesleep met zware balken hout is niet echt een optie
Vanmiddag ga ik verder met de snijplanken, kantjes breken en misschien al schuren. Ook even mijn kistjes afmaken. Laagje plakfluweel erin en dan kan het binnenwerk erin gelijmd worden.
Zo....morgen verder....t was toch meer werk dan gedacht...hahaha.... Tussendoor te vaak zitten kijken hoe mooi het hout wel niet was.