Mmm...had ik toch echt t idee dat ik gisteren een verhaaltje had geschreven...hahaha....
Gisteren eens een dag niet naar de werkplaats geweest. Ik had best nog veel te doen op de houtzolder. De dag begon met hout uitzoeken voor de wekelijkse mailing. Foto's maken, opmeten en dan een kwartiertje later vliegt de mailing al naar de diverse mailboxen.
Toen dan echt begonnen met opruimen. Sinds een maand of 6 zaag ik ook speciaal penblanks voor de houtdraaiers. Deze stukjes hout heb ik vaak overal en nergens liggen terwijl ik een kratje heb waar ze mooi in kunnen. Alles opgezocht en t kratje is weer vol.
Boven aan de trap parkeer ik vaak al het hout wat nog geprijsd moet worden....echter had ik dit 2 weken nog niet gedaan dus de berg was aanzienlijk geworden...Beginnen bij het eerste stukje en dan rustig doorwerken..
Zo...dat staat weer een stuk netter. Gelijkertijd alvast wat bestellingen klaargemaakt.
Dat is weer een bont geheel aan planken die snel via de pakketpost door de benelux zullen gaan. Dit gebied was opgeruimd en nu verder naar de volgende stelling en kast... Hier heb ik een deel van het hout dat speciaal gezaagd is voor de bouw van muziekinstrumenten.
Sinds de komst van mijn felder lintzaag kan ik snel hout herzagen en dus eindelijk een mooie vaste voorraad gespiegelde plankjes opbouwen.
Van gevlamd esdoorn tot ovangkol
Hahaha...t past niet in de kast....gelukkig heb ik nog een buitengewoon handig karretje (bedankt Athanor) en daar kon ik de rest mooi op kwijt. alle setjes zijn voorzien van een passende prijs. Waar de ene zoekt naar een stuk van de hoogste kwaliteit wil de andere juist een stuk wat niet heel sterk getekend is. En zo vind elk stukje hout weer een nieuw thuis
De stelling voor de balkjes en kortere delen is ook weer aangevuld.
Setje western red cedar en beuk met slaap....
Whatsapp is eigenlijk een machtig mooi medium. Iemand vraagt foto's, die maak ik en stuur deze bv via whatsapp en gelijk krijg je bericht terug.... Mensen reageren nu al op de mailing via whatsapp...
Er staan twee drukke dagen voor de boeg. Straks naar de werkplaats om wat hout te zagen/schaven. Er komen ook wat mensen voor hout langs. Ook vanmiddag staat al vol gepland met bezoekjes thuis en tussendoor even werken aan mijn kistjes. Er komt zelf een dame bij wie ik in de klas heb gezeten 20 jaar terug...
Morgenochtend gaat op 8 uur de lintzaag al aan. Ik heb een erg oude partij wenge gekocht. Super donker van kleur en fijnnervig. Een gitaarbouwer komt hout selecteren voor 10 instrumenten. Terwijl hij zoekt verzaag ik de delen die hij aangeeft. Daarna krijg ik bezoek van een erg goede houtvriend, beetje koffie drinken en ouwehoeren over hout....Hij heeft een paar mooie pennen gemaakt...met een beetje geluk neemt hij die mee.
Nou...de koffie is op....even de werkkleding aantrekken en aan de slag....