Ja daar zat iik ook al over na te denken wat je zegt want je wilt dus een houten vloer.
Stel je neemt underlayment of multiplex als houten vloer dan heb je in ieder geval 15 a 18 mm nodig plus nog isolatie.
Ik weet niet wat voor isolatie je wilt maar je kan dan zelf berekenen wat je nodig hebt.
Misschien handiger is het hele idee van egaliseren te vergeten.
Je trekt die waterpaslijn met stift aan de zijkanten zodat je een indicatie van hoogte hebt.
Je kijkt wat je nodig hebt aan hoogte voor je houten vloer en dan zaag je wat houten balken in verschillende diktes.
Zeg even voor het gemak dat aan de straatkant de ruimte vanaf de vloer 7,5 cm is, dan hou je bijv 7 cm aan min de dikte van je vloer en dan weet je hoe dik de balk moet zijn om te ondersteunen.
Zo kan je als je je maatvoering weet van je houten platen een frame maken van vuren balken op de grond die steeds dunner worden als je dichter bij de muur van het huis komt.
Je hebt dan die waterpaslijn zodat je goed kan zien of je netjes op hoogte blijft.
Je ligt tempex platen in verschillende diktes ertussen zodat het mooi opvult tussen de vloer en de bodem van de garage en klaar.
Zo zou ik het dan doen en dan hoef je niet te egaliseren en heb je toch een vloer die waterpas is.
Zorg dat je frame goed vast ligt en dan is je houten vloer geen probleem meer.
Alleen; heb je aan de muurkant wel de ruimte voor een vloer en isolatie want ik dacht dat je daar maar een paar mm verschil had?
Dat zat ik dus ook te denken Willem.
Afgezien van het feit HOE ik de vloer ga maken heb ik wel zitten denken over het hele "waterpas gebeuren"
Heb vanmiddag alles nog ff ter plekke zitten te bekijken.
Optimaal zou natuurlijk zijn als de gehele vloer waterpas is. Dat is echter niet te doen vanwege de dorpel waar hij dan 2cm bovenuit steekt.
Volgende optie, Het geheel toch wat aflopend maken zodat de hoogte bij de onderdorpel goed uitkomt.
Alhoewel dat mss wel het makkelijkste is met uitmeten is het niet ideaal natuurlijk.
Nou zat ik te denken. Als ik nou eens de vloer waterpas maak tot +/- 50cm of minder van de nieuwe deuren.
Dan heeft hij wellicht een wat steiler aflopend stuk, maar er zal weinig rollends door de deur heen komen. En dat vind ik dus niet echt een min-punt.
Voordeel is dan dat het grootste gedeelte van de garage waterpas is. En dat de vloer dus niet te hoog uitkomt voor de onderdorpel.
Een beetje "beste van 2 werelden" idee als het ware.
Wat betrefd het HOE van de vloer. Denk ik toch dat ik voor houten dwars latten ga en daar bovenop gewoon underlayment oid.
Ook qua kosten best te doen denk ik. Voor isolatie zal er dan piepschuim of vergelijkbaar product tussen de latten komen.
Het verschil wat jij bedoelde Willem aan de muurkant dat kan ik min of meer groter maken door een klein stukje gespoten beton weg te hakken.
Nog geeneens 0,5m2.
Ik wil jullie allemaal nog even extra bedanken voor alle input en advies.
Hoewel het soms lijkt alsof ik mijn eigen weg toch al gekozen heb neem ik elk idee onder de loep.
Bedankt!!