Woonbaar maken van oud casco schuur

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
in een woning gaat vocht het grootste gedeelte van het jaar van binnen naar buiten.
de dampdichte Folie moet aan de binnenkant hiervoor heb je de rode variant nodig
de blauwe is open die breng je aan de buitenzijde aan onder de panlatten
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
394
Dordrecht
in een woning gaat vocht het grootste gedeelte van het jaar van binnen naar buiten.
de dampdichte Folie moet aan de binnenkant hiervoor heb je de rode variant nodig
de blauwe is open die breng je aan de buitenzijde aan onder de panlatten
Daar gaat het nu niet over, het gaat over infiltratie van water van buiten.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik snap niet dat iemand bewust een risico op natte isolatie riskeert. Vocht door slecht aangebrachte isolatie is een veel voorkomend probleem. Je wil toch echt niet dat je na een paar jaar alles moet afbreken omdat er water uit het plafond loopt. Er is maar een goede oplossing en dat is alles er van af en dan een behoorlijk onderdak aanbrengen. Dan heb je een solide basis om verder te werken. Nu loop je ook het risico dat het houtwerk langdurig vochtig blijft met alle gevolgen van dien.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
394
Dordrecht
Ik snap niet dat iemand bewust een risico op natte isolatie riskeert. Vocht door slecht aangebrachte isolatie is een veel voorkomend probleem. Je wil toch echt niet dat je na een paar jaar alles moet afbreken omdat er water uit het plafond loopt. Er is maar een goede oplossing en dat is alles er van af en dan een behoorlijk onderdak aanbrengen. Dan heb je een solide basis om verder te werken. Nu loop je ook het risico dat het houtwerk langdurig vochtig blijft met alle gevolgen van dien.
Ik ben het helemaal met je eens, zoals boven al duidelijk zal zijn
De vraag is ook nog of de klant dan nog onderkent dat hij dat zelf zo heeft bepaald en hoe dat afstraald op je reputatie.
Ik weiger steevast om broddelwerk te maken, op de lange termijn is dat altijd contraproductief. Er is meer dan werk zat, waarom zou je dan gaan prutsen met alle mogelijke gedoe achteraf?
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.