Het gaat de goede kant op met de Hut, vrienden hebben aangeboden om epdm en isolatie voor het dak te leveren en te plaatsen, dus dat is alvast een mooie meevaller qua kosten.
Qua wanden en dak is het wat betrefd hout werk wel klaar, ben nu dan ook bezig, om de binnenkant te isoleren met 9cm isolatie, waarover miofol dampremmende folie wordt geplaatst.
Nu zit ik stiekum alvast over de vloer na te denken.
Deze bestaat nu uit tegels op een zand bed.
I.v.m. optrekkende kou en vocht is het dus de bedoeling dat er op termijn een geisoleerde vloer in komt, zodat er de komende winter in alle comfort geklusd kan worden.
Verder bied een houten vloer natuurlijk ook nog enige bescherming tegen beschadiging van vallend gereedschap: een mooi bijkomend voordeel.
Waar loop ik tegen aan: optrekkend vocht, hoe aan te pakken?? is het bv voldoende als ik er voor zorg dat er ongeveer 2cm ventilatie ruimte is tussen de tegels en de isolatie?
Wat ik verder verwarrend vind is hoe en waar je in de vloer damp open en dampremmende folie aanbrengt, ik neem aan dat je de vloer niet op mag sluiten in een luchtdichte kamer, dus zegt mijn gevoel mij, dat ik onder de isolatie damp open folie aan moet brengen, en op de isolatie damp dichte folie?
De vloer zou ik gaan plaatsen op balken van 7 bij 7, geplaatst op compriband of iets dergelijks.
Als isolatie wil ik pir platen gebruiken, 4 cm dik.
Graag jullie input over deze materie, de tips die ik van goedwillende vrienden en kennissen krijg, zijn nog al tegenstrijdig namelijk.
Dan ga ik nu, in afwachting van tips & tricks verder met het isoleren van de hut.
Alvast bedankt voor jullie input mannen
Grtz: Wupsie.