Hij hangt alweer een maandje maar het frame voor de straalkabine is inmiddels afgerond.
Kleur was even zoeken, maar toch helaas niet 100% (not even close) matchend met de kleur van de straalkabine, maar het stoort me verder niet, was leuk geweest als deze overeen was gekomen.
De plek is tactisch en praktisch uitgekozen. De klep kan helemaal open, en als ik op een kruk sta kan ik prima in de kast werken/kijken. Perslucht zit er ook direct naast. Verder hangt ie dusdanig hoog dat ik de ruimte eronder vrij kan gebruiken. Enige waar ik nog over twijfelde is over extra toevoegen van afzuigmogelijkheden.
Ik heb nu een emmertje met een cycloon erop die vangt 95% van het straalstof op. Het was leuk geweest om daar iets van een beugel voor nog aan te bevestigen, maar ik wil daar nog wat aanpassingen in maken dus uiteindelijk niks definitiefs eraan gelast. Ik kan achteraf er altijd nog wat aan vast bouten dus dat komt wel goed.
Het frame heeft in ieder geval de kwaliteitstest doorstaan, tevreden had ik nog een biertje al zittende op het frame gedronken op één van de laatste warme avonden van de zomer. Ook als ik een beetje hupste op het frame gaf het geheel geen krimp mee.
Daarna weer de zaagtafel verder opgepakt. Zo vlieg je van project naar project.
Deze wilde ik nog voordat het echt vochtig wordt in de garage/werkplaats het hout beschermd hebben.
Dus dan met tegenzin weer alles demonteren en voorzien van 2 lagen blanke lak.
Toen ook gelijk een lading HPL besteld, dan meet je alles nog zo secuur het loopt nooit helemaal zoals je wilt. Dus uiteindelijk moest ik de frontjes voor de lades toch 2 mm inkorten om voldoende speling te houden.
Dus toen was het gelijk een goede test om mijn nieuwe HPL zaagblad te testen, en ik was bijzonder verrast dat ik perfecte zaagsnedes maakte met geen chips. Ook voor het eerst echt met de handfrees kunnen werken en rondom aan beide zijde van de frontjes een kleine 0.4mm afronding gemaakt waardoor het scherpe van de randen af is. Al met al ben ik erg tevreden met hoe de lades uitpakken.
Ook met dit was de kleur een gokjes, en eigenlijk had ik gehoopt dat het "Agaatgrijs" een kleine groene ondertoon er in had, althans zo leek het op de foto's op het beeldscherm, maar het is toch echt gewoon grijs.
Maar achteraf match de kleur ook wel weer erg bij het werkblad van de DeWalt zaagtafel, de rest van het HPL zal ik komende tijd ook gaan monteren. Achteraf zit ik te denken, dat het wellicht ook nog leuk was geweest om voor de "warmere" kleur geel van DeWalt te gaan als lade frontjes.
De lades van de werkbank waren al goed gevuld. Als onderdeel van de herinrichting heb ik het één en andere van de keukenblokken al leeg getrokken, al die rotzooi lang dus tijdens het lakken van de lades verspreid over de grond, fijn dat alles weer terug in de lades terug zit.
Naja wordt zoals altijd weer vervolgd.