Helaas weinig tijd om echt iets te ondernemen maar op de achtergrond wel dingen aan het plannen.
De vloer van de werkplaats/garage ben ik al een tijdje niet helemaal tevreden over. De epoxycoating laat her en der los doordat het beton eronder op sommige plekken niet mooi is, ook is de vloer minder vlak dan gehoopt, er zitten her en der wat lokale heuvels/kuilen. Ik had destijds niet naar de klusser moeten luisteren, en gewoon moeten zeggen dat hij de vloer had moeten vlinderen. (Hij zei dat het wel mooi vlak en egaal zou opdrogen).
Afijn, ik heb de knoop door gehakt en besloten i.p.v. egaliseren en nieuwe coating er op te gooien, om de garagevloer te gaan betegelen. Dit stond al vorig jaar op de planning, maar het liep uit en toen was het al te koud om te starten met lijmen dus het is doorgeschoven. Nu toch druk bij vrouwlief gezet dat het echt Augustus/September moet afgerond zijn.
Inmiddels 30 pakken 60x60cm vol keramische tegels in huis gehaald met twee ritjes (±405 kg per rit).
Het zijn rustige betonlook tegels en moet ongeveer 34m² gaan leggen, ik heb een levelling systeem erbij gekocht, het eind resultaat moet dus super strak en vlak gaan worden.
Door ze dubbelzijdig te verlijmen komt er geen holtes onder de tegels en kunnen ze een zware belasting aan.
Hiermee kan ik ook gelijk de hobbel/kuilen mee weg werken.
Hieronder op de foto zie je 60x30cm tegels die ik ga gebruiken als plinten langs de randen van ±14cm hoog.
De voegen ga ik afwerken met epoxy voegmiddel zodat deze niet verkleurd door vervuiling etc.
Als deze klus eindelijk klaar is, dan gaan we beginnen met de langverwachtte kastenwand.
Ik moet ook nodig weer de garage gaan opruimen want er komt elke keer meer zooi bij dan mij lief is.
Daar gaat de extra opbergruimte in de kastenwand zeker wat aan bijdragen.