Nou, Jaap... als Appelaar moet ik daar toch wel even tegenin gaan. Apple I, Apple II, Macintosh, AppleTalk, LocalTalk, GUI, DTP, lichtgewicht laptops (en dan heb ik het over de Powerbook DUO uit 1992 én over de MacBook Air), iPod, iPhone, iPad, iTunes, App Store... en dat is wat ik zo in een paar minuten uit de mouw schud. Als dat geen innovatie is? Apple apparatuur werkt prima voor professionals, het zijn meestal de "professionele" omgevingen die alles uit de kast halen om te zorgen dat alleen bepaalde apparatuur toegang krijgt. En dat zeg ik vanuit intussen zo'n 25 jaar ervaring met Macs in professionele omgevingen. En nee, géén grafische of AV-omgevingen.
En nee, dit heeft niks met Festool te maken
@Jaap
In het grafische werk heeft Apple Machintosh toch al de leiding vanaf 1990.
Zonder kennis van de Mac, hoef je daar geen werk te zoeken.
Nu zijn ze vooral gericht op de consument met hun telefoons en ipadden, de zakelijke gebruiken vinden ze niet meer zo interessant.
Trouwens de meeste grafische mensen hebben het vaak over de Mac, terwijl de mensen die dat andere spul van ze gebruikt het over Apple heeft
Totaal oftopic, maar niet helemaal juist. Maar ze hebben wel een overeenkomst, de prijs (en de manier van verkoop, alhoewel Festool een veel betere service heeft, bij Apple moet je je garantie kopen)
@ArtHarg
Je vergeet hun grote winstmaker uit 1999 het bolletje (the Cube), die inmiddels een omgebouwde laptop is, en omgevormd is tot een desktop, de I-Mac, maar mijn vrouw heeft liever de Mac-Pro met 2 cpu's
Laatst bewerkt: