Wat doe jij straks met je dieselbus ivm emissielozezones etc.?

Peer76

Actieve deelnemer
Stadscentra vermijd ik hoe dan ook graag om te gaan werken (altijd gedoe met parkeren), en met mijn volle agenda in het spreekwoordelijke "rondje om de kerk" heb ik gelukkig niet te maken met die emissie zones.

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.617
291
Voor de fb-liefhebbers die de reacties bij dit bericht willen lezen:
(Ik heb geen link)
1731588056437.png

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.108
448
hilversum
Echt geweldig die reactie's eronder :p

Hoe veel van het werk van de klusjesmensen wordt in die zone's gedaan?
Das een lastige...
Gok dat daar nooit onderzoek naar gedaan is.
Persoonlijk werk ik zo min mogelijk in centrums.
Als ik 100 klussen heb zullen er misschien 5 in een centrum/zone zitten.

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.760
846
Enschede
ingoogni.nl
Das een lastige...
Ja.

Een van de belangrijke redenen voor heel dit verhaal is niet zo zeer milieu. Het is het konstante geklaag over al die busjes die maar door de straat rijden. Als ze al rijden, want als ze stil staan kan niemand er langs ...en ga zo maar door.

De grap is dat doe het zelf ook nog vervuilender is dan een keer een klusbus inhuren. Je koopt te veel, je gooit het dan maar weer weg.

Eerlijk, liever tien busjes op een dag dan 1000 automobilisten die allemaal zelf het pakketje gaan ophalen door de straat.

We hebben in dit land een clubje professionele azijnzeikers voor wie het niet goed is of het deugd niet. Milieu is dan een erg mooie kapstok om dingen aan op te hangen en te vaak wordt dat ten onrechte gedaan.

Maar werkelijk de onderliggende milieu problemen aanpakken is er niet bij. Bij bijna niemand. Bij de huidige regering niet, de vorige niet en nog verder in het verleden ook niet. Bij de groot industrielen niet en zeker niet bij de middenstand en de kleine ondernemers.

De rest van het volk boeit het helemaal niet en laat de oren naar de eerder genoemde azijnzeikerds hangen. Die zijn gewoon principieel ontevreden in het land met de een na hoogste gemiddelde welstand in Europa. We weten ook al minstens sinds de club van Rome rapporten hoe mis het gaat. 52 jaar struisvogelpolitiek.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.088
2.245
Klein-Brabant, Vlaanderen
Voor de fb-liefhebbers die de reacties bij dit bericht willen lezen:
(Ik heb geen link)
Bekijk bijlage 150207
inderdaad
heb jaren geleden reeds van een beroepsmatige collega gehoord dat én de toegang tot centra én de prijs die je daarvoor moet betalen, een domper zet op het aannemen van een projekt daar

bij uitbreiding: het is goed dat europa het voortouw neemt naar een fossiele-brandstoffen-arme maatschappij - de keerzijde van de medaille is dat we daarmee onze concurrentiepositie verzwakken tov (grote) landen die het met het klimaat niet nauw nemen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.