Waar teken jij mee af?

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
634
301
Het Groene Hart
Voor grof werk een Hultafors timmermans vulpotlood, die komt met een huls die je aan je broekzak kunt klemmen, dus daar zit hij dan ook. Voor het wat fijnere werk Pilot vulpotloden (0.5 of 0.9) of een Stanley knipmesje.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ben een beetje verbaasd dat ik tevreden Hultafors gebruikers zie, toen ik ze checkte vond ik hopen negatieve reviews?
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
634
301
Het Groene Hart
Ben een beetje verbaasd dat ik tevreden Hultafors gebruikers zie, toen ik ze checkte vond ik hopen negatieve reviews?

Hij is een keer kapot gegaan bij mij, toen heb ik Sander (GereedschapPro) een mailtje gestuurd en bij m'n volgende bestelling een nieuwe gekregen. Die gebruik ik al meer dan een jaar naar volle tevredenheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik zie inderdaad dat hij bij de (vele) negatieve reviews overal vermeld heeft dat het enkel bij de oudere variant voorkwam. Goed om weten!
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Misschien handig voor diegenen die vaak hun potloden kwijt zijn. Ik had dat ook. Op een gegeven moment heb ik maar een keer een blok gemaakt van 2 op elkaar gelijmde stukken multiplex met daarin gaten van verschillende diameters. Nu pak ik altijd het blok erbij en als ik een potlood niet meer gebruik steek ik het er gelijk in terug. Nu ben ik zelden nog een potlood kwijt.

20200916_154823.jpg
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
ik gebruik Steadler Norris potloden of een Picadry. Ik heb van de potloden een schoolverpakking gehaald en een stuk of vijf cheapo HEMA puntenslijpers, daarmee kan ik de komende jaren vooruit,
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
In mijn werkbroek zit altijd een timmermanspotlood met daaromheen een stuk electrabuis (altijd lengte en bescherming tegen breuk) en na aftekenen altijd terugsteken in de zak, daardoor ‘nooit’ kwijt.
Verder in de la van m’n werkbank diverse gewone/vul potloden, krassen en mes voor het echt fijne werk, maar voor 99% wordt toch wel eerstgenoemde gebruikt.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ik heb twee timmermanspotloden met magneet, welke altijd aan de draaibank hangen.
Verder zwerven er overal in de werkplaats wel wat potloden rond :cool: in totaal wel 10.
En als ik er dan een nodig heb........:)
 

woodandkilos

Actieve deelnemer
27 mei 2020
81
17
Waar die potloden soms blijven is een mysterie. Laatst bij de van Kranenbroek 2 doosjes aftekenpotloden gekocht, per doosje iets van 20 stuks voor € 4. Nu liggen er overal aftekenpotloden :ROFLMAO:
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
497
118
Omg. Eindhoven
Ben een beetje verbaasd dat ik tevreden Hultafors gebruikers zie, toen ik ze checkte vond ik hopen negatieve reviews?

Ik heb ook een Hultafors HDM vulpotlood..
Zelf ben ik er ook echt tevreden over, en ik slijp ze vrij regelmatig scherp zodat je geen dikke potloodstrepen krijgt.

Beter was om een dunner potlood te kopen, maar die punten breken mij echt te snel.
Dan maar wat vaker slijpen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Misschien handig voor diegenen die vaak hun potloden kwijt zijn. Ik had dat ook. Op een gegeven moment heb ik maar een keer een blok gemaakt van 2 op elkaar gelijmde stukken multiplex met daarin gaten van verschillende diameters. Nu pak ik altijd het blok erbij en als ik een potlood niet meer gebruik steek ik het er gelijk in terug. Nu ben ik zelden nog een potlood kwijt.

Bekijk bijlage 91275

Tsja, is inderdaad wel een idee, maar als je het potlood niet terugzet....
Ik heb dit wel gedaan voor de boorsleutel van mijn kolomboor, maar toch moet ik deze regelmatig elders zoeken.
Heb ook het irritante idee dat ik eigenlijk het potlood wil hebben dat zoek is :p
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
92
Omgeving Alkmaar
Ik had ook altijd last van het veel te snel breken van 0.5mm staafjes. Tot ik hier op het forum leerde over een Zebra delguard 0.5mm mechanisch potlood. Deze hebben een afgeveerde 'kop', en hiermee moet je al echt bruut doen vooraleer er nog een staafje breekt.

Bekijk bijlage 91268

Het goedkoopst te vinden op Amazon, ik heb er afgelopen maand nog 2 bij besteld.

Ter aanvulling: Ik gebruik ook nog een Woodpeckers 0.7mm en voor het grovere werk gebruik ik een Expert Dry pen met witte/gele/rode/zwarte vullingen.

Dat was inderdaad een gouden tip. Had ook een paar van deze potloden besteld en gebruik nu (behalve een mesje) niets anders meer.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Dat van die boorsleutels heb ik opgelost met een klemmetje. Even een schroefje losgedraaid, klemmetje ertussen, en schroefje weer vastgedraaid. Voor mij werkt dat fijner dan een touwtje of magneetje.

20200917_104342.jpg
 

Dwightjelee

Nieuw lid
2 sep 2020
9
1
Ik gebruik een Staedtler Mars Technico 780C 2mm met Staedler Mars 200-HB stiftjes erin en een ouderwets timmermanspotlood. En heel af en toe een Sharpie :)
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Een picadry voor het medium / grove werk, een vulpotlood 0.5mm voor fijn werk, en een stanley knipmesje voor precisiewerk / aftekenen van randen.

Leuk topic dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.