Waar teken jij mee af?

Aardappel

Actieve deelnemer
22 mei 2020
61
23
Den Bosch
Vulpotlood 0,5 voor het fijnste werk
Vulpotlood 0,7 voor nauwkeurig werk
Timmermanspotlood om te schrijven, kliederen, en minder nauwkeurig werk
Verder liggen er best veel bureauartikelen in de gereedschapswagen, kladblok, rekenmachine, gum, passer, liniaal, geodriehoeken, koershoekmeter, stiften, pennen, en vetkrijt.

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.039
58
Omgeving Amersfoort
Verder liggen er best veel bureauartikelen in de gereedschapswagen, kladblok, rekenmachine, gum, passer, liniaal, geodriehoeken, koershoekmeter, stiften, pennen, en vetkrijt.

inderdaad, dit soort spul ligt ook nog los bij mijn afteken spul, groot kladblok voor mijn berekeningen erbij etc.

een koershoekmeter had ik nog nooooooit van gehoord, een soort ronde geodriehoek, wat een handig ding en kost geen fluit, ik heb hem bij mijn kado-ideeenlijstje gezet, thanks voor de tip :)

Bijlagen

• 4341405.jpg
    4341405.jpg
    44,1 KB · Weergaven: 38

Aardappel

Actieve deelnemer
22 mei 2020
61
23
Den Bosch
Ik ben bezig een pikler-driehoek te maken (verstelbaar klimrek) waarbij ik op een cirkel van 70 mm doorsnee een dozijn gaten moest boren (setjes van 10 mm en 11 mm) die exact in elkaar moeten passen.
Binnenkort is deze af en zal ik foto's plaatsen. Het is een handig hulpmiddel om nauwkeurig (exact kan ik het net niet noemen) hoeken uit te zetten.

Sebasel

Nieuw lid
5 jan 2013
4
0
39
Voerendaal
Ik heb best veel potloden slingeren. En ik probeer altijd de potloden op een vaste plek te bewaren.
en ik heb recent een gevulde timmermanskist gekocht. Hier zat een mooi oud aftekenmesje bij. En dit werkt erg prettig. (Ik ben wel nog aan het leren hoe je niet alleen strak tekent, maar ook de juiste maat strak zaagt 😉)

Wim56

Actieve deelnemer
12 jun 2016
365
24
Zevenaar
Ik ben een groot liefhebber van Pentel Graph Gear 1000 vulpotloden. Zelf heb ik er 4 die ik ook alle 4 regelmatig gebruik. 2x 0.5 mm en 2x 0.9 mm. Beide met HB en 2B. Deze potloden passen uitstekend in de uitsparingen van mijn liniaals. Voor de 0.5 mm versie heb ik ook een setje rode vullingen voor wanneer antraciet niet echt lekker zichtbaar is. Van breken had ik vroeger ook altijd last, maar sinds ik betere stiftjes gebruik is dat echt een heel stuk minder geworden.

Die bevalt mij ook goed, maar als dat klipje bovenaan niet goed dicht zit, druk je de stift zo weer naar binnen. Weet jij daar een oplossing voor?

Wim56

Actieve deelnemer
12 jun 2016
365
24
Zevenaar
En toch gebruik ik ook nog veel mijn Lyra timmermanspotlood. Kan d'r niets aan doen. Werk er heel nauwkeurig mee. En vooral..... lekker lang. Samen met de duimstok in het duimstokzakje van mijn overall.

hdv

Actieve deelnemer
24 nov 2019
46
24
@Wim56 : Eigenlijk niet. Sorry. Dit was me nog niet opgevallen. Ik zal er eens op letten als ik weer in de werkplaats ben.

WillemWoodWorker

Actieve deelnemer
29 sep 2019
30
3
Pica is het wel voor mij, de kleinste met een puntenslijpertje in de houder. Sinds ik dat ding heb gebruik is niets anders meer.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.