Voor grof werk een Hultafors timmermans vulpotlood, die komt met een huls die je aan je broekzak kunt klemmen, dus daar zit hij dan ook. Voor het wat fijnere werk Pilot vulpotloden (0.5 of 0.9) of een Stanley knipmesje.
Ben een beetje verbaasd dat ik tevreden Hultafors gebruikers zie, toen ik ze checkte vond ik hopen negatieve reviews?
Ben een beetje verbaasd dat ik tevreden Hultafors gebruikers zie, toen ik ze checkte vond ik hopen negatieve reviews?
Misschien handig voor diegenen die vaak hun potloden kwijt zijn. Ik had dat ook. Op een gegeven moment heb ik maar een keer een blok gemaakt van 2 op elkaar gelijmde stukken multiplex met daarin gaten van verschillende diameters. Nu pak ik altijd het blok erbij en als ik een potlood niet meer gebruik steek ik het er gelijk in terug. Nu ben ik zelden nog een potlood kwijt.
Bekijk bijlage 91275
Ik had ook altijd last van het veel te snel breken van 0.5mm staafjes. Tot ik hier op het forum leerde over een Zebra delguard 0.5mm mechanisch potlood. Deze hebben een afgeveerde 'kop', en hiermee moet je al echt bruut doen vooraleer er nog een staafje breekt.
Bekijk bijlage 91268
Het goedkoopst te vinden op Amazon, ik heb er afgelopen maand nog 2 bij besteld.
Ter aanvulling: Ik gebruik ook nog een Woodpeckers 0.7mm en voor het grovere werk gebruik ik een Expert Dry pen met witte/gele/rode/zwarte vullingen.