Voorbereiding voor mijn Hammer K3 Basic

Willi

Actieve deelnemer
27 okt 2016
75
9
Let op dat de rode lijn een lichtere uitvoering is ten opzichte van de silver line bladen. Deze laatste bladen hebben onder andere grotere hardmetalen tanden waardoor ze meer te herslijpen zijn.

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.314
166
Ik heb vandaag een Stehle ZWS blad binnengekregen, de tanden daarop zijn exact 3mm dik. Kan je die van jouw Silver line eens nameten ter vergelijking?

20210413_101425.jpg

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.160
357
Leeuwarden
Ik zaag ook veel met Stehle bladen, die geven bij mij een zaagsnede van 3.2 mm. Dat zal we komen doordat ze iets gezet zijn denk ik....

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.314
166
De breedte is inderdaad ook 3.2mm, denk dat dat ook zowat de standaard is. Maar omdat Willi over het groter formaat van tanden sprak had ik graag de dikte van de tanden vergeleken. Dus de hoeveelheid materiaal die weggeslepen kan worden zeg maar.

Ik bedacht mij ook net dat Felder ook een silver line heeft, als ik ze vergelijk met Freud zijn ze identiek. We kunnen dus wel concluderen dat Felder bladen van Freud makelij zijn. De zwarte Silent power classic zijn de rode, de Silent power silver zijn..... Juist ja.

Extra weetje: Ik las afgelopen week ook dat SCM vanaf 2021 Leitz zaagbladen van fabriek af gaat monteren op hun paneelzagen.

• Leuk
Waarderingen: Athanor

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.314
166
Helemaal geen probleem! Toch een noemenswaardig verschil.. Morgen moet ik mijn bladen en koppen gaan terughalen bij de slijpdienst, ik ga eens vragen hoeveel tiende van een millimeter ze wegslijpen per keer. Maar met die ene mm extra gok ik toch dat je zeker een 2 a 3-tal slijpbeurten extra eruit gehaald krijgt. Bedankt (y)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.