Een U-vormige plaat van multiplex als aanslag voor de buitenkant van de zool van de bovenfrees had ook gekund.
Zeker, maar als ik eerst zo'n plaat moest gaan maken (inmeten, zaken, passend maken etc) was ik net zo veel tijd kwijt geweest als ik nu besteed aan het langzamer frezen om voorzichtig te zijn bij de randen. Het is niet zo'n ramp, ik heb er 10 gedaan en moet er nog 4.Een U-vormige plaat van multiplex als aanslag voor de buitenkant van de zool van de bovenfrees had ook gekund.
Zeker! Maar daar heb ik mee gewacht omdat ik er nu veel beter bij kan .@trigger : ga je nog een 'dwarsbalkje' tussen de zolderbalken doen, zodat de trap tegen twee zolderbalken kan leunen ipv tegen alleen de voorste?
@trigger : ga je nog een 'dwarsbalkje' tussen de zolderbalken doen, zodat de trap tegen twee zolderbalken kan leunen ipv tegen alleen de voorste?
Je zou kunnen overwegen om de trap iets lager te maken (onderkant iets inkorten) zodat je het hoogteverschil middelt tussen de eerste trede en laatste trede van de onderste trap. Wellicht heb je bij de onderste trede er sowieso minder last?Ik twijfelde nog of ik eerst iets op het bordes moest maken (vanwege die hoogte-afwijking) maar de tweede trap komt precies goed uit en ik wilde het probleem niet doorschuiven. Er komt dus nog wat op het bordes, maar dan iets wat het verschil tussen de twee trappen middelt. Dat gevoel moet ik dan maar aan wennen.
Er zit een verschil in je druk maken en er rekening mee houden. Het eerste is normaal niet nodig, het tweede is altijd verstandig.moet ik me echt druk maken om vocht en het zwellen van hout?
die bedbodems zou ik als balustrade op de verdieping gebruiken
voor tegen de zijkant van de wangen zou ik zelf een balustrade maken
Ik ben voor een hybride optie gegaan. Een gefixeerd, dik balkenhek aan de lange zijde:Ik zou het wel zo maken dat de balustrade op de verdieping eenvoudig weg kan. Anders beperk je de lengte van wat handig naar boven kan.