Ik heb de frees, beitel en het lijmpistool weer ter hand genomen, en de rest van de leuning staat er nu in.
De laatste stappen om de trap af en veilig te maken zijn de rubberen strips in de tredes en het schuren van de gehele reling en de tredes zodat alle scherpe randjes eraf zijn, dat loopt nét even lekkerder.
Daarna ga ik verder met andere klussen in de werkplaats zoals extra stopcontacten, verlichting, schakelaars... maar dat update ik wel een keer in mijn werkplaatstopic.
Ik wil mijn dank uiten voor eenieder die heeft meegepost, gedacht en getipt. Het was echt heel spannend om geheel in mijn eentje zo'n megaproject te ondernemen, maar dankzij alle hulp denk ik dat ik met recht mag zeggen dat ik een knappe extensie van mijn werkplaats gebouwd heb. De trap is een genot om op te lopen en gaat me de komende jaren heel veel plezier geven. De bovenverdieping is bovendien nu ook echt nuttig te gebruiken en dient nu als houtopslag en -drogerij, waardoor ik véél meer vloerruimte overhou beneden.