Ik heb er een stuk laminaat voor gebruikt, deze was precies 7.5 mm en de onderkant van laminaat is hard en spiegelglad.
Tip: verbeter de fence volgens de methode van Timothy van Benchworks — verbetert ook nog eens de stofafzuiging. Zie hier:
https://youtu.be/wP6emg3H_ps
Tank joe verrie muts .Volkern heet "Dekokern" bij de Hornbach en is 6 mm dik...niet zo prettig voor je zaag maar goed een stukje gaat hij niet dood van, het wordt in een adem genoemd met Trespa..maar ik vind het ander materiaal.....het is slagvast en krasvast....je kunt het standaard in groen wit en bruin krijgen...of RAL kleur kiezen, het is een op fenol basis HPL.
Volkern heet "Dekokern" bij de Hornbach en is 6 mm dik...niet zo prettig voor je zaag maar goed een stukje gaat hij niet dood van, het wordt in een adem genoemd met Trespa..maar ik vind het ander materiaal.....het is slagvast en krasvast....je kunt het standaard in groen wit en bruin krijgen...of RAL kleur kiezen, het is een op fenol basis HPL.
@Erik, volkern en trespa zijn merknamen voor hetzelfde product HPL wat staat voor High Pressure Laminate
Groet Pel.
Weer wat geleerd, het grijze trespa wat ik in huis had leek zwaarder en anders te zagen maar goed dat zal mijn verkeerde beleving geweest zijn van toen.
Hoi Erik,
Ik heb je gevonden vanuit het Forum
Ik was hier al lid. Ziet er weer erg fraai uit je werkplaats. Je oog voor detail is niet verdwenen, chapeau !!
Groet