Wat is er o.a. te zien op Open Dag Hout?
De grootste deelnemer dit jaar is de houtdraaiersvereniging Radius die er met alle regio afdelingen staat, Met draaibanken, werkstukken en houtdraaiers die je van alles kunt vragen.
Naast Radius zijn er nog meer houtdraaiers, onze vrienden uit Vlaams Belgie en natuurlijk Ronald Kanne van de Houtdraaierij die Jan Hovens en Rainer Bucken meeneemt en natuurlijk een vracht gereedschap, hout, etc.
Ik heb Festool gevraagd of we niet een keer een demo van de Shaper Origin kunnen krijgen, het staat niet bij hen in de catalogus, maar ze zijn wel aandeelhouder en geven ook wel demo's. Prof. Marcel Bilow komt met Buckylab naar de ODH om namens Festool de Shaper te laten zien. En ik hoop dat er nog 1 of 2 bij komen, zodat we een soort Shaper blokje kunnen maken en iedereen die dat wil een keer zo'n ding vast kan houden. Als er een forummer is die met zijn Shaper wil komen demonstreren zou ik dat super vinden!
Naast de hal is een klein zaaltje waar een kegelbaan zit. In dat zaaltje gaan we een aantal lezingen/workshops houden. Even los van de drukte uit de hal wat dieper ingaan op de materie. We hebben iemand ingehuurd die met verlichting, geluid en camera's komt, zodat iedereen in het zaaltje alles goed kan zien wat er gebeurd.
Ik ben nog op zoek naar iemand die TV schermen verhuurd, als het kan ook een paar in de hal bij b.v. de koffiehoek.
Ronald Kanne gaat een demo verzorgen, zal wel over houtdraaien gaan. Richard van der Meulen van Meubel Uniek gaat wat vertellen over politoeren. Marcel Bilow over de Shaper. En ik denk dat we er nog 1 of 2 aan toevoegen.
Ben benieuwd naar jullie mening en ideeën hoe we dit vorm gaan geven. Entree is gratis, maar gaan we het met een soort voorinschrijving doen (heb je controle nodig, altijd lastig). Doen we het met vrije toegang, wie het eerst komt eerst maalt of heeft iemand een nog beter idee?
Voor de forummers die een werkstuk meenemen is de toegang gratis, werkstuk hoeft niet af te zijn, maar alleen een plankje o.i.d. is niet voldoende. We gaan er geen wedstrijd aan koppelen, maar we gaan wel zorgen voor een aantal leuke kadootjes die we als stimuleringsprijs weg willen geven.
jaap