Kompernass is een technische (non-food) handelsmaatschappij. Parkside assortiment is ook op hun site te koop.Parkside machines en de performance reeks worden toch ect in Duitsland gemaakt.
Is (schijnbaar) soms ook een lokale kwestie: komt vaak voor dat het zelfde hier 'uitverkochte' product in een buitenlandse Lidl webshop gewoon leverbaar is.Ik vind het wel jammer dat er snel versies uit lijken te gaan. Komen die dan soms weer terug ofzo of is het dan gewoon klaar? Toch gek dat een relatief nieuw product nu op uitverkocht staat en er opeens een ander soort laser te koop is.
De recent geïntroduceerde schuurmachine heeft wel koolborstels.Performance lijn is altijd koolborstelloos.
Haha, sorry , was de link vergeten...Welke? Ik heb niet de grote maar een compacte waar ik super tevreden over ben. Volgens mij heb ik al wel eens hierover gepost.
Als ik morgen tijd heb wik ik nog wel wat foto’s maken en m’n ervaring delen in een apart topic.
Groetnis, Roeland
Okay, dat maakt het wel verwarrend ja.De recent geïntroduceerde schuurmachine heeft wel koolborstels.
eindassemblage in Duitsland, of een kleine aanpassing en het is made in Duitsland. Dit soort producten zal 99% compleet uit een goedkoop land komen.Nou ja, ik wil het nou niet direct "parksideshit" noemen, ziet er redelijk netjes uit, er is variatie in merken wat goed is voor concurrentie en niet iedereen wil Festool kopen.
Waar ik wel over twijfelt is waar het gemaakt wordt, ik geloof nooit dat het in Duitsland word gemaakt.
En als het er op staat, dan is dat niet altijd 100% waar, er zijn slimme trucjes om de regels te omzeilen.
Voor eens en altijd, bijna alles van wat wij consumeren komt in zijn geheel of in onderdelen uit lage lonen landen zoals China.Ik wordt er vooral moe van dat de China discussie altijd bij de giedkopere merken naar voren komt, maar de nooit bij de zogenaamde A merken.
Dozenschuiver van Chinese producten dus, wat is je punt?Zie:
Wie is de fabrikant van Parkside? - Gereedschap
Veel mensen vragen zich af: wie is de fabrikant van Parkside? In dit artikel ontdekken welke fabrikant er achter het Parkside-merk zit.gereedschap.io
I rest my case
Groetnis,
Roeland