Ik heb de offerte binnen voor verwarming met warmtepomp lucht-lucht, een kleine €12.000. Aangezien ik niet totaal debiel ben maakt dit mijn keuze erg makkelijk.
Stel dat ik zou gaan voor elektrische radiatoren die 20x minder kosten maar 5x meer verbuiken, dan zou ik eerst voor €14.000 aan stroom moeten verbruiken voordat de warmtepomp voordelig begint te worden?? (jaarlijkse onderhoudskosten niet eens inbegrepen)
Het wordt dus zo goed als zeker een alles brander type
Deom turbo, hier in ons landje gemaakt. Het is iets dat ik al langer voor ogen had, ik had het eens bij iemand gezien die een onbewoond huis daarmee verwarmde tegen het vriezen tijdens verbouwingen, twee keer per dag een paar stukken hout was voldoende om die 24/24 gedimd te doen branden.
Op forums lees ik nagenoeg enkel positieve reacties van gebruikers, je vult het langs boven om de 8 uren bij continu gebruik dus het is geschikt voor het type afval hout van allerlei maten dat ik onder andere produceer en dat bij klassiek kachels niet handig werkt. Er was op een forum zelfs één persoon die zicht uitsluitend verwarmde met zaagsel hiermee, dat is waarschijnlijk wel mogelijk al veronderstel ik dat je dan vaak moet bijvullen.
We neigen dan ook naar het type met ingebouwde oven, nog een manier om de warmte te benutten. Ik zou hem zetten in de machineruimte tegen de muur met de assemblage ruimte, de buis door de muur naar de assemblage ruimte en naar boven door het appartement, zo zou je via de hitte van de buis die twee ruimtes verwarmen. komende week komt er iemand kijken voor een offerte om de buizen aan te leggen.